« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

آلوورا؛ افزایش دهنده مقاومت بدن

 
یک داروساز خبر داد
آلوورا؛ افزایش دهنده مقاومت بدن
 دکتر مسعود ‌مظفری ، داروساز گفت: گیاه آلوورا برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است. این گیاه به عنوان یک منبع تغذیه بسیار مناسب برای افزایش سیستم ایمنی بدن تلقی می‌شود.  

این پزشک داروساز  در گفتگو با ایسنا افزود: با اشاره به این‌که بدن انسان همیشه یک سری پروتئین‌هایی که در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می‌کند و  این گیاه کمک بزرگی در روند پروتئین‌‌سازی بدن دارد.

ادامه مطلب ...

اسفناج ؛ پایین آورنده تب

متخصص تغذیه اعلام کرد:
اسفناج ؛ پایین آورنده تب
جام جم آنلاین: اسفناج دارای خواص ویتامینی فراوان و منابع پروتئینی A ،B 3 ،C ، آهن و پتاسیم است که در درمان بیماری‌ها موثر بوده و پایین آورنده تب است. 

 

دکتر غلامرضا اشهدی متخصص تغذیه در گفتگو با ایسنا افزود: اسفناج سبزی مفیدی برای تقویت اعصاب است و همچنین برای رفع بیماری‌های آسم و گرفتگی صدا بسیار مفید است.

وی گفت: اسفناج به دلیل داشتن ماده‌ای به نام اسپیناسین، هضم غذا را تسریع می‌کند. این ماده باعث تحریک معده و ازدیاد ترشحات آن می‌شود. اسفناج سبزی خنک‌کننده بوده و برای پایین آوردن تب مفید است. همچنین این ماده غذایی دارای خاصیت ملینی و برطرف کننده یبوست است.

دکتر اشهدی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد؛ اسفناج در پیشگیری از سرطان روده بزرگ ، معده، پروستات، حنجره و رحم موثر است. همچنین اسفناج ، کلسترول خون را پایین می‌آورد و بهترین دارو برای کسانی است که مبتلا به کم‌خونی هستند.

خشکی و بوی بد دهان چراغ قرمز نارسایی کلیه

 
خشکی و بوی بد دهان چراغ قرمز نارسایی کلیه
جام جم آنلاین: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد نارسایی مزمن و پیشرفته کلیه می‌تواند افزایش سطح اوره وpH بزاق، رنگ‌پریدگی مخاط ، خشکی ، بوی بد و التهاب دهان را در پی داشته باشد.  

به گزارش ایسنا ، در این مطالعه که به منظور تعیین تظاهرات دهانی و تغییرات بیوشیمیایی بزاق در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن و پیشرفته کلیه توسط دکتر کتایون برهانی مجابی، استادیار بیماری‌های دهان و دندان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد، آمده است: تغییرات بزاقی در مبتلایان به نارسایی مزمن و پیشرفته کلیه که تحت‌درمان با همودیالیز هستند، زمینه‌ساز بروز مشکلات دهانی دندانی است.

ادامه مطلب ...

خواب ظهر خستگی را برطرف می‌کند

 
یک روانپزشک:
خواب ظهر خستگی را برطرف می‌کند
 ابوالفضل قریشی روانپزشک گفت: میزان خستگی‌زدایی خواب ظهر بیشتر از خواب شبانه است، به گونه‌ای که خواب ظهر نیم ساعته که معمولاً در کشورهای شرقی مرسوم است، می‌تواند به اندازه تمام ساعات خواب شبانه به انسان انرژی دهد.

ابوالفضل قریشی در گفتگو با ایسنا، بهداشت نامناسب خواب را از عمده‌ترین عوامل مؤثر در اختلالات خواب دانست و ابراز کرد: عدم رعایت اصول اولیه خواب نظیر عدم خوابیدن به موقع در هنگام شب و بیداری به وقت مناسب در صبح، موجب ایجاد مشکل در خوابیدن می‌شود.

ادامه مطلب ...