« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

7 آبمیوه شفابخش برای انسان

7 آبمیوه شفابخش برای انسان

کارشناسان تغذیه 7 نوع آبمیوه شفابخش را نام برده اند که تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد. این آب میوه ها به...
کارشناسان تغذیه 7 نوع آبمیوه شفابخش را نام برده اند که تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد.
این آب میوه ها به شرح زیر است :
ادامه مطلب ...

امیدی تازه در راه مبارزه با بیماری ایدز

 

 

امیدی تازه در راه مبارزه با بیماری ایدز

 

پزشکان آلمانی، ۲۰ ماه پیش با کاشتن مغز استخوان فردی دیگر در بدن یک آمریکایی مبتلا به ایدز، از ورود ویروس HIV به سیستم دفاعی بدن او جلوگیری کرده‌اند. آیا این آغاز یافتن شیوه‌ای برای درمان این بیماری کشنده است؟ ‌

 

ادامه مطلب ...

چای قرمز از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند

 
چای قرمز از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند

محققان اعلام کرده اند چای قرمز حاوی موادی است که در بدن مشابه انسولین عمل کرده و از بروز دیابت جلوگیری می کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی نچرال نیوز، چای قرمز تاثیراتی مشابه پروتئین موجود در انسولین در بدن دارد و مصرف آن می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند.
تاثیر مصرف چای قرمز در بدن مانند وارد کردن انسولین مصنوعی و ماده ای شبیه انسولین بوده و از افزایش قند خون جلوگیری می کند.
تحقیقات قبلی نشان داده بود که مصرف چای می تواند از بروز بیماریهایی نظیر بیماریهای مزمن قلبی و سرطان جلوگیری کند اما در تحقیقات اخیر مشخص شد تاثیرات مفید آن بر متابولیسم و تنظیم قند خون نیز قابل ملاحظه است.
همچنین به دلیل کاهش تحرک و افزایش وزن، بیماری دیابت در سراسر جهان رو به افزایش است و از آنجایی که بر آورد می شود تا سال 2030 مبتلایان به دیابت به 350 میلیون نفر برسد آگاهی از تاثیر چای قرمز بر بدن می تواند مفید باشد.

لیموشیرین ؛ شفابخش و مقوی

لیموشیرین ؛ شفابخش و مقوی
 لیموشیرین یکی از میوه‌های خوش‌طعم و مطبوع فصل سرما و جزو مرکباتی است که مصرف آن بسیار سودمند است و سرشار از ویتامین‌ها و املاح سودمند بویژه ویتامینC می‌باشد که نقش اساسی در تامین سلامت و طول عمر انسان دارد. 

 

مصرف روزانه یک یا 2 عدد از مرکبات این فصل خصوصا لیموشیرین در رژیم غذایی موجب پیشگیری از بیماری‌های ویروسی و عفونی این فصل می‌شود.
ادامه مطلب ...

کشف سلاح جدید برای مقابله با ایدز

کشف سلاح جدید برای مقابله با ایدز
گروهی از پژوهشگران و دانشمندان بین‌المللی موفق به کشف یک سلاح جدید بالقوه برای مقابله با ایدز شده اند.  

 

به گزارش ایسنا، پژوهشگران اظهار داشتند که این اسلحه جدید برای مقابله با ایدز نوع خون است. پژوهشگران مرکز خدمات خون رسانی کانادا، بیمارستان اطفال بیمار و دانشگاه لوند در سوئد پس از مطالعات دقیق‌تر دریافته‌اند که انواع خاصی از خون نسبت به آلوده شدن با عفونت ایدز مستعدتر هستند در حالی که برخی دیگر از انواع خون در واقع در دفع ویروس این بیماری موثرتر عمل می‌کنند و بیشتر توان آن را دارند که عفونت ایدز را سرکوب کنند.

ادامه مطلب ...

فواید گریه کردن!

 ...چشم من چشمه زاینده اشک by maryam_mzadeh  

 

فواید گریه کردن!

بررسی ها نشان می دهد اشک هایی که با احساسات در ارتباطند، دارای سطوح بالایی از پروتئین، منگنز، پتاسیم و هورمون های مانند پرولاکتین هستند. منگنز یکی از مواد حیاتی بدن است که افزایش آن در بدن می تواند منجر به کاهش توانایی لخته شدن خون، کاهش کلسترول خون و مشکلات پوستی شود. همچنین پتاسیم بر روی سیستمهای اعصاب و ماهیچه ها و فشار خون تاثیر گذار بوده و هورمون پرولاکتین نیز در ایجاد استرس نقش داشته و بر عملکرد سیستم دفاعی بدن و دیگر قسمتها تاثیر گذار است و افزایش هر یک از این سه ماده در بدن می تواند اختلالات متفاوت و پیچیده ای را ایجاد کند.

ادامه مطلب ...

منظور چیست، وقتی می‌گوییم کسی بیمار است؟

 

 

منظور چیست، وقتی می‌گوییم کسی بیمار است؟

 

دویچه وله :مفهوم "بیماری" مفهومی ناروشن است. در مورد اینکه معنای آن چیست، نظریه‌های مختلفی وجود دارد. از نظریه‌های مختلف، نتایج عملی مختلفی گرفته می‌شود. نشریه‌ی آلمانی "اطلاعات فلسفه" گزارش جالبی در این مورد دارد.

ادامه مطلب ...

سلامتی در گرو یک خواب کامل

 

 

سلامتی در گرو یک خواب کامل

دویچه وله : کسانی که روزانه کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند، خطر سرما خوردگی را به جان می‌خرند. آنهایی هم که به جای خوابیدن، ساعت‌ها در رختخواب غلت می‌زنند، از این بیماری در امان نیستند. به اندازه کافی بخوابید تا سالم بمانید.

هیچ‌کس هنوز به درستی نمی‌داند که در طول خواب شبانه چه اتفاقاتی برای بدن رخ می‌دهند. 

 :تنها نکته‌ای که برای دانشمندان روشن شده‌، این است که خواب تأثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی بدن می‌گذارد. این نکته، نتیجه‌ی تازه‌‌ترین بررسی گروهی از پژوهشگران دانشگاه "کارنگی ملون" (Carnegie- Mellon) در آمریکا است. هدف این محققان، یافتن ارتباط میان خواب و مبتلاشدن به بیماری سرماخوردگی بود.

.

ادامه مطلب ...

کنترل مقدار و زمان آزاد شدن دارو در بدن با نانوتکنولوژی

ذرات طلا در ابعاد نانو

  
کنترل مقدار و زمان آزاد شدن دارو در بدن با نانوتکنولوژی

ذرات طلا در ابعاد نانو که اشکال متفاوت دارند، قادرند داروهای مختلف را در داخل بدن حمل کنند

محققان آمریکایی می گویند توانسته اند قدرت ذرات طلا در ابعاد نانو را مهار کنند و با آن روشی بهتر برای انتقال دارو به محل تحت درمان در بدن انسان ارائه دهند.

ادامه مطلب ...

مولکول‌هایی که‌حیات‌بشر را تغییر دادند

مولکول‌هایی که‌حیات‌بشر را تغییر دادند
جام جم آنلاین: برخی از مولکولها با پیدایش خود مسیر تاریخ حیات بشر را به شیوه هایی متفاوت، حیات بخش یا مخرب تغییر داده اند که هر دو نوع سیر تکاملی و غیر قابل توقفی را در پیش گرفته اند. 

 

مولکولها به شیوه های یکسانی خلق و مصرف نمی شوند، برخی از آنها جان بیلیونها نفر را نجات داده اند ، در برابر بلایای طبیعی مقاومت کرده اند و برخی دیگر جهان را به مکانی رنگارنگ تبدیل کرده اند. در عین حال برخی دیگر جان بسیاری را به خطر انداخته و به بحرانی جهانی تبدیل شده اند.

ادامه مطلب ...

ابزارجدید خنک‌کننده مغز ابداع شد

با هدف پیشگیری ازآسیبهای مغزی
ابزارجدید خنک‌کننده مغز ابداع شد
دانشمند‌ان موفق به ابداع شیوه‌های جدیدی برای خنک کردن مغز بیماران مبتلا به حمله قلبی و سکته مغزی برای حفاظت از آنها در برابر آسیب‌های مغزی شده‌اند. 

 

به گزارش ایسنا ، به گفته پژوهشگران؛ خنک کردن بدن و پایین آوردن دمای آن می‌تواند روند آسیبهای بافتی را کاهش دهد.

ادامه مطلب ...

کی‌گفته من پیرم...

چگونه پیری را به تاخیر بیندازیم
کی‌گفته من پیرم...
جام جم آنلاین: پیری خواه ناخواه از راه می‌رسد و سیمای خود را نشانمان می‌دهد. اما پزشکان متخصص معتقدند می‌توان با استفاده از روش‌هایی پیری و سالخوردگی را به تاخیر انداخت.  

 

یکی از نمادهای پیری، چروک‌ها و ظاهر پوست است. حتما بسیاری از افراد را دیده‌اید که‌ به نسبت سن‌ تقویمی‌ خود، جوان‌‌تر یا پیرتر از دیگران به‌ نظر می‌رسند. عوامل‌ ارثی‌ در این‌ زمینه‌ نقش‌ مهمی‌ دارند، در عین‌ حال‌ عوامل‌ محیطی‌ را نیز در ایجاد پیری‌ پوست‌ نباید نادیده‌ گرفت.
ادامه مطلب ...

مهار ژن‌های سرکش برای کنترل بیماری‌

پژوهشگران علوم گیاهی خبر دادند:
مهار ژن‌های سرکش برای کنترل بیماری‌
 پژوهشگران علوم گیاهی از دانشگاه‌های مک گیل و کالیفرنیا از دستاورد بزرگی در زمینه فرآیند رشدی موسوم به اپی ژنتیک (نوزایی ژنتیکی) خبر می‌دهند. این دانشمندان برای نخستین بار عکس آنچه را که در گیاهان اصطلاحا خاموشی اپی‌ژنی نامیده می‌شود، به اثبات رسانده‌اند.  

 

یافته‌های محققان از نظر کمک به توسعه دانش بهتری از تنظیمات ژنی در زمینه تلاش و پیگیری مستمر جهانی برای اصلاح نباتات تقویت‌شده‌ای که دارای عملکرد محصول بالاتر، مقاومت بیشتر به بیماری و توانایی بهتر برای تحمل تنش‌های محیطی باشند از اهمیت بسزایی برخوردار است ؛ چون ویژگی‌هایی از این دست برای کمک به بهبود و توسعه عرضه جهانی غذا فاکتورهای کلیدی محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب ...

ویروس‌های جدید در کمین شما هستند

انواع سرماخوردگی در فصل سرد
ویروس‌های جدید در کمین شما هستند
جام جم آنلاین: توی همین تحریریه جام‌جم، کمی که گوش کنی از سرویس سیاسی و فرهنگی و رسانه و.. . صدای سرفه و عطسه و همه نشانه‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا شنیده و دیده می‌شود، از دوست و آشنا و فامیل هم از همین شایع شدن آنفلوآنزا و سختی طی کردن مدت بیماری می‌شنوی که انگار این آنفلوآنزا با آنفلوآنزای سال‌ها قبل کمی متفاوت است.  

 

این آنفلوآنزا که ظاهرا خیلی هم شایع شده، عامل ویروسی دارد و علایم اولیه آن مانند سرماخوردگی سرفه، عطسه، کوفتگی و بدن درد از علایم دو سه روز اول بیماری است.
ادامه مطلب ...