« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

کشف روش جدیدی برای تشخیص سریع «آلزایمر»

از هر سه نفری که به سن بالاتر از ۶۵ سال می رسند معمولا یک نفر بر اثر ابتلا به بیماری هایی که اختلال حواس تلقی می شوند می میرند.

 کشف روش جدیدی برای تشخیص سریع «آلزایمر»

از هر سه نفری که به سن بالاتر از ۶۵ سال می رسند معمولا یک نفر بر اثر ابتلا به بیماری هایی که اختلال حواس تلقی می شوند می میرند.

پژوهشگران بریتانیایی روش جدیدی را کشف کرده اند که قبل از ابتلا افراد به بیماری آلزایمر می تواند احتمال بروز آن را تشخیص دهد. این روش با تشخیص علائم احتمال بروز این بیماری می تواند امکان درمان زودرس و موثرتری را فراهم کند.

به نوشته روزنامه بریتانیایی «دیلی میل»، پژوهشگران دانشگاه لندن این تحقیقات را روی ۱۰۵ نفر از افرادی که سن آنها بین ۷۰ تا ۸۰ سال بوده و هیچ علائمی از اختلال کار مغز در آنها دیده نمی شد انجام داده اند. پژوهشگران در این تحقیقات با استفاده از اسکن، میزان کوچک شدن مغز افراد را بررسی کرده که می تواند زمینه ساز بروز آلزایمر باشد.

در این تحقیقات میزان ماده پروتئینی «آمیلوید» که در ستون فقرات تولید می شود در این افراد به طور جداگانه بررسی شد. معمولا در میان افراد مبتلا به آلزایمر میزان این ماده در مغز بسیار کم است.

علاوه بر این پژوهشگران با استفاده از تصویر اسکن های مغز توانستند میزان کوچک شدن مغز هر یک از افراد را محاسبه کرده و ژن 4 APOE که خطر آلزایمر را افزایش می دهد را به دقت مورد مطالعه قرار دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، پژوهشگران دانشگاه لندن متوجه شدند که در یک سوم از این افراد میزان ماده پروتئینی «آمیلوید» بسیار کم است و اندازه مغز آنها تقریبا با سرعتی دو برابر دیگران رو به کوچک شدن است.

احتمال وجود ژن 4 APOE در این گروه پنج برابر دیگران است و به نسبت دیگران با خطر بیشتری برای وجود پروتئین «تاو» که از دلائل اصلی بروز آلزایمر است روبرو هستند.

دکتر جاناتان شات مسئول این تحقیقات می گوید: اهمیت این دستاوردهای جدید فقط با ادامه کار تحقیقاتی و بررسی های بالینی بیشتر روشن خواهد شد. اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم نشان می دهد گروهی که مشخصات آن بر شمرده شد در معرض خطر جدی تری برای ابتلا به «دمنتیا» یا اختلال حواس است. اگر این نتیجه گیری ما درست باشد در آن صورت شواهدی که مدعی است بیماری آلزایمر قبل از بروز علائم آن آغاز می شود تقویت خواهند شد.

روزنامه دیلی میل یادآوری می کند که از هر سه نفری که به سن بالاتر از ۶۵ سال می رسند معمولا یک نفرشان بر اثر ابتلا به بیماری هایی که اختلال حواس تلقی می شوند می میرند.

بنیاد خیریه تحقیقات آلزایمر در بریتانیا که بخشی از هزینه های این تحقیقات جدید را تامین کرده است از دستاوردهای آن استقبال کرده و می گوید که در بسیاری از بیماری ها تشخیصی و مداوای زودتر می تواند موثر باشد و احتمالا در مورد آلزایمر نیز چنین است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد