« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

بوسه‌ای برای دانلود

بوسه‌ای برای دانلود

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

پژوهشگران ژاپنی بر روی دستگاهی کار می‌کنند که با آن می‌توان برای آنها که دورند بوسه‌ای فرستاد. آیا بوسه‌ی اینترنتی مشکل زوج‌هایی که از هم دورند یا سوپراستارها و هوادارانشان را حل خواهد کرد؟

جعبه‌ای چهارگوش با چیزی شبیه یک «نِـی» که از آن بیرون آمده؛ با این دستگاه به ظاهر ساده قرار است امکان بوسیدن از راه دور فراهم شود.


دو فردی که قصد بوسیدن یکدیگر از راه دور را دارند، هر کدام یکی از این دستگاه‌ها را در دست می‌گیرد. از این جا به بعد زبان نقش اصلی را بازی می‌کند که حرکت آن از طریق دهانه‌ی نی‌مانندی که به دستگاه متصل است، همزمان به دستگاه دوم منتقل می‌شود که به احتمال زیاد در دست همسر یا دوست آن فرد است.

در حال حاضر برای ارسال بوسه و دریافت همزمان آن باید یک دستگاه کامپیوتر روشن باشد. اما در آینده برای رد و بدل کردن بوسه تنها به اینترنت نیاز است.

هر چند این دستگاه هنوز روانه‌ی بازار نشده، اما خبر آن به سرعت در فضای مجازی پیچیده است. تنها ایرادی که پژوهشگران از این دستگاه می‌گیرند، نبود آن چیزی است که یک بوسه‌ی واقعی به همراه دارد؛ مزه، نفس و احساسی که با زبان منتقل می‌شود.

گروه تحقیقی که در آزمایشگاه «کاجی موتو» در توکیو بر روی این دستگاه کار می‌کند، تمرکز خود را بر پروژهایی که متصل‌کننده‌ی بشر و ماشین هستند و انتقال احساسات انسانی از طریق دستگاه، قرار داده است.

برای مثال این محققان تلاش می‌کنند با به‌کارگیری ربات‌ها به پرسش‌هایی از این دست پاسخ دهند که آیا می‌توان نوازش و مسیر حرکت انگشتان را در حین نوازش از طریق تلفن‌های «تاچ اسکرین» برای فرد دیگری ملموس کرد؟

امکان دیگری که با این دستگاه پدید می‌آید، ذخیره‌ی بوسه است. ستاره‌ها و چهره‌های معروف دنیای هنر و ورزش می‌توانند بوسه‌‌های خود را ذخیره‌کنند و در اینترنت برای دانلود در دسترس عموم قرار دهند. به این ترتیب طرفداران یک فوتبالیست معروف شاید دیگر، وقتی که پای بوسه در میان است، نیازی به امضای او نداشته باشند.

اما اینکه این دستگاه کی به بازار خواهد آمد و چه قیمتی خواهد داشت و اگر به بازار بیاید آیا جای بوسه‌ی واقعی را خواهد گرفت و چه کسانی از این بوسه استقبال خواهند کرد، هنوز مشخص نیست.

http://www.dw-world.de

نظرات 1 + ارسال نظر
مرادجان شنبه 25 تیر 1390 ساعت 06:55 ب.ظ http://jadgalistan.blogfa.com

سلام وب قشنگی داری اگر مایلیدمرا بانام دشتیاری مهد تمدن (مرادجان)لینک وخبر بده تالینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد