« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

'افسردگی، عمر بیمار سرطانی را کم می کند'

 

'افسردگی، عمر بیمار سرطانی را کم می کند'

بیماران مبتلا به سرطان اغلب با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند

بازنگری تحقیقی نشان داده که افسردگی ممکن است شانس زنده ماندن یک بیمار مبتلا به سرطان را کم کند.

گروه تحقیقی دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا گفت یافته این گروه تاکیدی است بر این نکته که بیماران مبتلا به سرطان باید با دقت تحت نظر باشند تا علائم افسردگی هر چه سریعتر در آنها ردیابی شود.

این تحقیق، که بازنگری 26 مطالعه جداگانه است، در ارتباط با 9417 بیمار بوده است. نتیجه این تحقیق در نشریه سرطان منتشر شده است.

ادامه مطلب ...

کد ژنتیک سرطان های ریه و پوست رمزگشایی شد

 نقشه ژنتیک

کد ژنتیک سرطان های ریه و پوست رمزگشایی شد

محققان کد ژنتیک سرطان های ریه و پوست را که از انواع شایع سرطان است را به طور کامل رمزگشایی کرده اند.

این دستاورد علمی امید محققان را برای بهبود روش های درمان انواع سرطان افزایش داده است.

به گفته محققان، دستیابی به نقشه ژنتیک بیماری سرطان، به تشخیص ساده تر آن از طریق آزمایش خون کمک می کند و راهگشای تولید داروهای جدید است.

ادامه مطلب ...

اولین معالجه آزمایشی با سلول بنیادی در انسان شروع شد

 سلول پایه

اولین معالجه آزمایشی با سلول بنیادی در انسان شروع شد

امید می رود که سلول های پایه در آینده به درمان بسیاری از بیمار ها کمک کند

پزشکان آمریکایی با دریافت مجوز از مقام های دولت این کشور، اولین آزمایش ها با کمک سلول های بنیادی در بیماران را شروع کرده اند.

ادامه مطلب ...

ژنوم در موجودات مختلف

 

 

اطلاعات اولیه

در ساده‌ترین حالت یک ژن را می‌توان به صورت قطعه‌ای از یک مولکول DNA و حاوی رمز برای توالی اسید آمینه‌ای یک رشته پلی پپتیدی و توالیهای تنظیم کننده لازم برای بروز آن در نظر گرفت. در بین جانداران دو نوع سلول یوکاریوت و پروکاریوت در نظر گرفته می‌شود. جانداران یوکاریوت به جاندارنی گفته می‌شود که سلولهای آنها دارای هسته است و مولکولهای DNA آنها در داخل ساختمانهایی به نام کروموزوم درهسته بسته بندی شده‌اند. در جانداران پروکایوت هسته مشخص و کروموزومها یافت نمی‌شوند و مولکولهای DNA در ساختارهایی به نام نوکلوئید که فاقد پروتئینهای هیستون هستند مجتمع می‌شوند. به مجموعه این ژنها در هر سلول در جانداران مختلف ژنوم آن جاندار گفته می‌شود.

ادامه مطلب ...

انار، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

 

 

خواص گیاهان 

 انار، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند   

خراسان -  انار، یکی از میوه هایی است که به علت خاصیت دارویی شهرت زیادی دارد. به نوشته سایت «Healthmad» این میوه که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، بدن را در برابر بیماری های متعدد مقاوم می سازد. اگر به طور منظم از این میوه مصرف نمی کنید، با خواندن خواص متعدد آن یکی از طرفداران پر و پاقرص مصرف این میوه خواهید شد. * آنتی اکسیدان موجود در آن به حفظ لطافت پوست کمک می کند و مانع بروز چین و چروک می شود.

ادامه مطلب ...

لنز‌های دیجیتال برای نابینایان و افراد کم‌بینا

 

فارس نویس :

این لنز پس از تولید با قیمت هزار پوند وارد بازار می‌شود و به همین خاطر، امکان خرید آن برای همه میسر نخواهد بود.

این لنز پس از تولید با قیمت هزار پوند وارد بازار می‌شودلنز‌های دیجیتال برای نابینایان و افراد کم‌بینا و به همین خاطر، امکان خرید آن برای همه میسر نخواهد بود. کارشناسان به تولید این لنز بسیار امیدوار هستند و اعلام کرده‌اند که به احتمال قوی، با گذشت مدت کوتاه قیمت آن تا اندازه زیادی کاهش خواهد یافت.

سلامت نیوز: متخصصان پزشکی از طرحی مدل جدیدی از لنز‌های چشمی خبر داده‌اند که می‌تواند بینایی را به افراد نابینا و کم‌بینا برگرداند.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، این لنزهای دیجیتالی که قرار است ظرف پنج سال آینده روانه بازار شوند، گام بعدی عمل‌های لیزر محسوب می‌شوند که امروزه روی چشم‌ها صورت می‌گیرد.

لنز بیولوژیکی جدید قادر است احتمال ابتلا به بیماری‌های چشمی را در افراد از بین ببرد، اما باید توجه داشت که قیمت بالای آن می‌تواند باعث عدم محبوبیت این ابزار در بازار شود.
طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، این لنز پس از تولید با قیمت هزار پوند وارد بازار می‌شود و به همین خاطر، امکان خرید آن برای همه میسر نخواهد بود.
کارشناسان به تولید این لنز بسیار امیدوار هستند و اعلام کرده‌اند که به احتمال قوی، با گذشت مدت کوتاه قیمت آن تا اندازه زیادی کاهش خواهد یافت.
با این لنز بیولوژیکی، عمل‌های جراحی لیزر برای همیشه از بین خواهد رفت و بیماران می‌توانند با قراردادن این لنز روی چشمان خود،‌ بیماری‌ها را درمان کنند. 

http://www.tnt-pic.blogfa.com/

لنز‌های دیجیتال برای نابینایان و افراد کم‌بینا

روباتی برای شست و شوی سر انسان

 

ایتنا :

شرکت ژاپنی پاناسونیک روباتی ساخته که با داشتن 16 انگشت الکترونیکی، به خوبی می‌تواند موی سر افراد را شسته و آبکشی کند.روباتی برای شست و شوی سر انسان

به گزارش ایتنا به نقل از پی‌سی‌ورلد، بازوهای این روبات دارای 16 انگشت است که مهارت آنها مانند مهارت و توانایی انگشتان دست‌های انسان است.

بر اساس این گزارش روبات مزبور با حسگرهای خود شکل و اندازه سر انسان را اسکن کرده و ارزیابی می‌نماید که چه مقدار فشار برای شستن و آبکشی موهای وی مورد نیاز است.

این روبات که در حجم و اندازه یک ماشین لباس‌شویی است، برای کمک به پرستاران و بهیارها در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها ساخته شده است و می‌تواند وظیفه شستشوی سر بیماران را برعهده بگیرد.

روبات یادشده قرار است هفته آینده در نمایشگاه بین‌المللی Home Care & Rehabilitation که در توکیو برگزار خواهد شد، به نمایش درآید.

روباتی برای شست و شوی سر انسان

محققان ژاپنی مسواک خورشیدی ساختند

 

محققان ژاپنی برای نخستین بار یک مسواک خورشیدی ساخته اند که نیازی به استفاده از خمیر دندان ندارد.

به گزارش «شبکه خبر دانشجو»، محققان دانشگاه ساسکاتچوانمحققان ژاپنی مسواک خورشیدی ساختند ژاپن یک مسواک خورشیدی ساخته اند که دندان ها را با ایجاد یک عکس العمل شیمیایی – خورشیدی در دهان، ‌تمیز می کند و دیگر نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست.

این مسواک خورشید به نام j3x-soladey دارای یک پنل خورشیدی است که الکترون ها را از طریق یک سیم هادی به قسمت نوک برس های مسواک انتقال داده و در آنجا این الکترون ها به اسید موجود در بزاق دهان واکنش نشان می دهد.

در مرحله بعد یک عکس العمل شیمایی در دهان ایجاد می شود که پلاک های دندانی را شکسته و باکتری ها را از بین می برد.

این مسواک جدید بسیار کم مصرف است و با همان میزان انرژی خورشیدی مورد نیاز برای ماشین حساب های خورشیدی، کار می کند که در آن فوتون های نوری جایگزین خمیر دندان شده اند.

محققان ژاپنی مسواک خورشیدی ساختند
ادامه مطلب ...