« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

آلوورا؛ افزایش دهنده مقاومت بدن

 
یک داروساز خبر داد
آلوورا؛ افزایش دهنده مقاومت بدن
 دکتر مسعود ‌مظفری ، داروساز گفت: گیاه آلوورا برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها موثر است. این گیاه به عنوان یک منبع تغذیه بسیار مناسب برای افزایش سیستم ایمنی بدن تلقی می‌شود.  

این پزشک داروساز  در گفتگو با ایسنا افزود: با اشاره به این‌که بدن انسان همیشه یک سری پروتئین‌هایی که در ایمنی بدن نقش دارند را تولید می‌کند و  این گیاه کمک بزرگی در روند پروتئین‌‌سازی بدن دارد.

دکتر مظفری اظهار کرد: گیاه آلوورا گیاهی است که در مناطق مدیترانه‌ای رشد می‌کند که اکنون این گیاه در چند مرکز گلخانه‌ای در شهرستان شیروان نیز تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: این گیاه دارای برگ‌های پهن است که از آن یک ماده ژله‌ای تراوش می‌شود که دارای اسیدهای آمینه می‌باشد و می‌توان از آن در سالاد و یا بصورت کمپوت استفاده کرد.

این پزشک داروساز با تاکید بر این‌که پوست یکی از بزرگ‌ترین محافظ‌های بدن در مقابل عوامل بیماری‌زاست، گفت: این گیاه همچنین در ترمیم، زیبایی، شادابی صورت و ایجاد ایمنی در مقابل عوامل بیماری‌زا بسیار موثر است.

دکتر مظفری یادآور شد: بهترین عامل در مقابله با بیماری آنفلوآنزای خوکی و یا فصلی محافظت فیزیکی است که عمده آن از طریق دهان و پوست انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که استفاده از ماسک یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست، ادامه داد: اکنون دو نوع ماسک تحت عنوان ماسک‌های غیر‌قابل‌شستشو و قابل شستشو در بازار موجود است، اما به دلیل این‌که ممکن است هنگام شستشوی ماسک‌های قابل شستشو عوامل بیماری‌زا کاملا پاک نشود، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد