« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

20 دلیل برای نوشیدن آبجو

 

روز 23 آپریل روز آبجو بود و به این خاطر نتیجه تحقیقات روی آبجو و اثرات نوشیدن آن منتشر شده است. این تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آبجو دست کم دارای 20 نکته مثبت می باشد. با هم آنها را مرور می کنیم.

1- آبجو، ضد سکته قلبی.شانس سکته قلبی در کسانی که آبجو می نوشند بین 40 تا 60 درصد کمتر از کسانی است که لب به آبجو نمی زنند. نوشیدن نیم لیتر آبجو در روز میانگین این تحقیق می باشد.
2-آبجو، ضد لخته شدن خون.مواد سازنده آبجو از شما در مقابل لخته شدن خون محافظت می کنند.
3- آبجو، ضد فشار خون.نتیجه آخرین تحقیقات محققین هلندی و دانشگاه هاوارد ثابت می کند که نوشیدن مقدار کم آبجو فشار خون شما را تحت کنترل نگاه می دارد.
4- آبجو، ضد دیابت.نوشیدن آبجو می تواند از دیابت جلوگیری کند. آبجو خورها بندرت دچار مرض قند می شوند.

ادامه مطلب ...

آنتی بیوتیک

 

آنتی بیوتیک عفونت های گلو را افزایش می دهد:
بررسی های جدید نشان داده است، مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک‌ها برای درمان جوش‌های چرکی می تواند خطر بروز عفونت‌های گلو را تا 2 برابر افزایش ‌دهد.محققان بر این باورند، مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک‌ ها در افرادی که از جوش‌های چرکین رنج می برند می تواند خطرات فراوانی را برای آنها به دنبال داشته باشد. گروهی از دانشمندان بر این باورند، مصرف آنتی بیوتیک‌ ها به منظور درمان این جوش‌ها برای مدت بیش از 6 هفته تا یک سال احتمال بروز عفونت‌ها را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب ...

چای سبز

چای سبز برای مقابله با افسردگی مفید است
پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات جدید خود نشان داده‌اند که مردان و زنان مسنی که در روز یک یا چند فنجان چای سبز می‌نوشند، کمتر دچار احساس پیری و افسردگی می‌شوند. این محققان با مطالعه روی گروهی از زنان و مردان 70 سال یا مسن‌تر دریافته‌اند؛ سالمندانی که روزانه دست کم چهار فنجان چای سبز می‌نوشند، 44 درصد کمتر از همسالان خود علائم افسردگی را نشان می‌دهند.

ادامه مطلب ...

راه‌های مقابله با بد‌‌خوابی

 

طبق نتایج یک نظرخواهی در آلمان حدود یک دوم زنان و یک چهارم مردان از مشکل بی‌خوابی یا بد‌خوابی رنج می‌برند. روان‌پزشکان راه‌هایی مانند قدم زدن شبانه و گوش دادن به موسیقی ملایم را برای مقابله با بدخوابی توصیه می‌کنند.انجمن آلمانی "پزشکان اعصاب و روان‌پزشکان در اینترنت" در مقاله‌ای تحقیقی، راه‌هایی را برای مقابله با بدخوابی توصیه کرده است.طبق برآورد این انجمن، انسان تقریبا یک سوم عمرش را در خواب به سر می‌برد. زندگی سالم و پرحرکت بدون استراحت شبانه ممکن نیست. سیستم ایمنی بدن هنگام خواب نیروی جدید ذخیره می‌کند.

ادامه مطلب ...

گیاه درمانی

انواع توت ها:
محققان معتقدند که آنتی اکسیدانهای موجود درانواع توت باعث از بین رفتن کلسترول ldl(چربی بد) می شود. همان طور که می دانید این نوع کلسترول در دیواره رگهای خونی رسوب کرده و باعث بروز بیماری های قلبی و سکته می شود. همچنین ثابت شده که این نوع میوه از نظر میزان آنتی اکسیدان موجود در مقایسه با 40 نوع میوه و سبزی دیگر رتبه اول را دارد. آنتی اکسیدان ها باعث خنثی شدن تولیدات فرعی ناشی از متابولیسم (رادیکال های آزاد) می شود که این مواد نقش موثری در بروز سرطان و بیماری های مرتبط با افزایش سن دارد. آنتوسیانین نوعی آنتی اکسیدان است که میزان فراوان در توت سیاه، تمشک سیاه، انگور فرنگی(مویز) و انگور قرمز وجود دارد و نقش موثری در حفظ سلامت بدن دارد.بنابر این توصیه می شود که هر روز 1 فنجان از انواع توت ها مصرف شود.

ادامه مطلب ...

نوشیدن آب گرم

 

آیا نوشیدن آب گرم (بعد از غذا ) از  سکته قلبی پیشگیری میکند ؟ 
  چینی ها و ژاپنی ها با غذایشان چای گرم می نوشند نه نوشیدنی سرد شاید وقت آن باشد که ما هم خود را با این عادت خوب آنها وفق دهیم. خوردن یک  لیوان نوشیدنی خنک بنظر خیلی مطبوع میرسد .. حال آنکه زمانی که شما آب سرد بعد از غذا میل میکنید آب سرد می تواند توده های چربی را که شما با غذا خورده اید سفت و منجمد کند . این عمل فرآیند هضم غذا را کند کرده و نیز زمانی که با اسید معده ترکیب می شود تجزیه شده و بسرعت توسط روده جذب می شود .حتی سریعتر از غذای جامد . این ماده سطح روده را می پوشاند و تبدیل به چربی شده و محمل مناسبی برای سرطان می شود .. پس بهترین کار اینست که پس از خوردن غذا سوپ یا نوشیدنی گرم بخوریم ..

ادامه مطلب ...

ماموگرافی

 

ماموگرافی، در چه سنی؟ماموگرافی یکی از بهترین روش ‌های غربالگری بیماری‌ های سینه است و بسیاری از زنان برای این که نوع بیماری‌ شان تشخیص داده شود، این آزمایش از سوی پزشک برای شان تجویز می‌ شود. متخصص زنان و مامایی و عضو هیات علمی دانشگاه در گفتگو با ما می‌ گوید: با این که ماموگرافی به وسیله اشعه ایکس انجام می‌ شود و بر اساس برخی تفکرات ممکن است برای بدن خطر داشته باشد، ولی به هرحال این خطر بسیار کمتر از پیدا نکردن تومورهای سینه در مراحل اولیه، بیمار را تهدید می‌ کند.

ادامه مطلب ...

خوردن چه غذاهایی موجب نشاط میشود؟

 

 خوردن چه غذاهایی موجب نشاط میشود؟

آیا تا به حال فکر کرده اید کاش قرصی به نام قرص شادی وجود داشت و زمانی که شما حال و حوصله و دل و دماغ انجام هیچ کاری را ندارید با خوردن آن قرص به شور و شوق در آمده و به اصطلاح «حال» پیدا کنید!؟ زمانی که اخمو هستید اخم هایتان را باز کند، و زمانی که از دست کسی خیلی عصبانی هستید شما را آرام کند!؟

ادامه مطلب ...

کم خونی قدرت تمرکز و یادگیری را کاهش می‌دهد

 
دکتر کیمیاگر

کم خونی قدرت تمرکز و یادگیری را کاهش می‌دهددکتر مسعودکیمیاگر در گفتگو با خبرنگار سامانه خبری«سلامت نیوز» اظهار داشت:«آهن یکی ازعناصر مهم و حیاتی برای فعالیت ذهنی، جسمی و خون است که فقر آن در بدن باعث کم خونی ، خستگی، سردرد، خستگی و کاهش ظرفیت انجام فعالیت‌های بدن می‌شود و به طو رمستقیم بر قدرت یادگیری . تمرکز تأثیر می گذارد.»

ادامه مطلب ...

درک بهتر سرمنشاء حیات با یک آزمایش شیمیایی

 لوله های آزمایشگاهی استنلی میلر - عکس از موسسه اسکرپیس

درک بهتر سرمنشاء حیات با یک آزمایش شیمیایی

 

میلر رسوبات آزمایشی را برای حفظ کردن کنار گذاشته بود

یک مطالعه تازه حاکیست سولفید هیدروژن - که بویی متعفن دارد - ممکن است یکی از مواد مهم اولیه در فرآیندی شیمیایی بوده باشد که به پیدایش حیات در زمین منجر شد.

تحلیل های تازه به روی نمونه های آرشیو شده از دهه 1950 حاکی از آن است که این گاز می تواند تحت شرایط مناسب، در واکنش های شیمیایی که به تولید بعضی از مصالح ساختمانی زیستی - آمینو اسیندها - منجر می شود نقش داشته باشد. پروتئین از ترکیب آمینواسیدها تولید می شود.

این یافته ها بر مطالعات استنلی میلر استوار است که به خاطر تلاش برای بازسازی "سوپ اولیه" که حیات ممکن است از آن سر برآورده باشد معروف شد.

ادامه مطلب ...