« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

تاثیر بیخوابی بر زیبایی

تاثیر بیخوابی بر زیبایی

پهره..وبلاگ فرهنگی هنری وادبی بلوچستان

احتمالا در اینکه بی‌خوابی و بدخوابی، آرامش اعصاب و روانتان را به هم می‌ریزد تردیدی ندارید. این را هم لابد قبول دارید و تجربه کرده‌اید که فردای شب بی‌خوابی‌، روز کاری‌تان روز خوبی نخواهد بود و نخواهید توانست با تمرکز کافی به کار و زندگی‌تان برسید…
اما شاید اصلا فکرش را نکرده باشید که بین خواب و زیبایی هم ارتباطی وجود داشته باشد؛ این در حالی است که تحقیقات مختلف ثابت کرده بی‌خوابی و بدخوابی می‌تواند عوارض زیادی ایجاد کند.

اگر شما ۶ تا ۸ ساعت در روز خواب کافی نداشته باشید، آثار خستگی روی پوست‌تان دیده می‌شود. خواب کافی سبب تنظیم متابولیسم بدن شده و موجب دفع مواد زاید و سمی از عضلات، کبد و پوست می‌شود. هنگام خواب، دستگاه گوارش شما استراحت می‌کند و حتی سیستم عصبی‌تان هم در وضعیت خواب تغییراتی می‌کند که لازمه بازسازی و بازتوانی این سیستم است. گویا خواب شبانه کافی، پادزهر استرس است و روز بعد که از خواب بیدار می‌شوید، شادابی پوست و رفع خستگی عضلات‌ را برایتان به ارمغان می‌آورد.
حتما از متخصصان پوست شنیده‌اید که بهتر است هنگام خواب آرایش صورت و چشم‌هایتان را پاک کنید. می‌دانید چرا؟ چون پاکی صورت آرامش‌بخش است و می‌تواند زمینه را برای خواب آرام شبانه مهیا کند.برخی متخصصان معتقدند که حتی پیدایش چروک‌های اطراف چشم نیز مرتبط است با بالش‌های نامناسبی که برخی از ما شب‌ها زیر سر می‌گذاریم. توصیه می‌کنم اگر مشکل یا اختلالی در خواب شبانه‌تان دارید، به بهانه حفظ سلامت و شادابی پوست‌تان هم که شده، در صدد رفع آن برآیید و خودتان را از این نعمت خدادادی محروم نکنید.

برگرفته شده از روزنامه آسیا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد