« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

آزمایش واکسن بیماری ایدز در آفریقا

ویروس ایدز 

 آزمایش واکسن بیماری ایدز در آفریقا

گزارش توصیه کرده که در باره خطرات بیماری ایدز اطلاعات بیشتری به همجنسگرایان داده شود

آفریقای جنوبی آزمایش اولین واکسن ویروس اچ آی وی و بیماری ایدز که در آفریقا ساخته شده را شروع می کند.

این آزمایش که هم اکنون در آمریکا شروع شده در ماه جاری میلادی بر روی 36 داوطلب صورت خواهد گرفت.

ادامه مطلب ...

دارویی برای قند

 
 
دارویی برای قند
 یکی از داروهایی که بیماران مبتلا به دیابت به طور معمول مصرف می‌کنند مت‌فورمین است. مت فورمین نوعی داروی خوراکی برای درمان است. این دارو به تنهایی یا همراه با سایر داروهای پایین آورنده قند خون، مثل انسولین، در درمان دیابت نوع 2 به کار می‌رود.

اصولا مت فورمین تولید قند در کبد و جذب قند از روده‌ها را کاهش و از‌طرفی پاسخ بدن را به انسولین افزایش می‌دهد.پزشک بر اساس وضعیت بیمار میزان لازم دارو را تعیین می‌کند. به طور معمول مت‌فورمین معمولا 2 یا 3 نوبت در روز همراه با غذا خورده می‌شود.

ادامه مطلب ...

قطع مصرف نوشابه در درمان چاقی کودکان

 snack by easybored
 
قطع مصرف نوشابه در درمان چاقی کودکان
 افزایش وزن و چاقی از معضلات روزافزون جامعه امروزی ماست. آمار در کشورهای مختلف از افزایش شیوع مبتلایان به چاقی در کودکان به بیش از 2 تا 3 برابر در 2 دهه اخیر حکایت دارد. لذا توجه به کنترل رفتارهای غذایی نادرست کودکان و اصلاح آنها دارای اهمیت فراوان می‌باشد. یکی از این عادات نادرست غذایی بویژه در کودکان مصرف فراوان نوشابه‌های گازدار می‌باشد.

ادامه مطلب ...

این چهار مغز جادویی

 
 
پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند
این چهار مغز جادویی
جام جم آنلاین: چهار مغز فندق ، گردو ، بادام و پسته از جمله مواد غذایی هستند که برای بدن بسیار مفیدند و می‌توانند یکی از منابع غذایی بسیار مفید و مغذی در زنجیره غذایی ما باشند. پزشکان متخصص تغذیه توصیه می‌کنند مصرف این چهارمغز باید در سبد غذایی خانواده‌ها قرار گیرد. 
ادامه مطلب ...

کلسترول بدن چگونه تامین می‌شود؟

 
 
کلسترول بدن چگونه تامین می‌شود؟
جام جم آنلاین: بدن حاوی اسیدهای چربی است که مورد استفاده و نیاز آن محسوب می‌شوند، بخشی از این چربی‌ها همانند کلسترول و تری‌گلیسرید که معمولا در بافت‌های حیوانی (زرده تخم‌مرغ ، گوشت و لبنیات) وجود دارد، در بدن ساخته می‌شوند و در ساخت غشای سلولی لیپو پروتئین بدن موثرند. عامه مردم بر این باورند که کلسترول برای بدن مضر است در حالی که کلسترول جزئی از غشاهای عصبی بدن است و نقش مهمی را در بدن ایفا می‌کند.
ادامه مطلب ...

انجیر هدیه تابستان

 
 
تغذیه سالم
انجیر هدیه تابستان
 انجیر میوه‌ای است که خشک یا تازه آن بسیار مغذی است. انجیر تازه دارای مقداری آب است. در واقع آب آن مایعی است سازنده که خون گیاهی محسوب می‌شود. این میوه دارای ویتامین‌های A ،B ،C و مواد معدنی فراوان خصوصا آهن، مس، برم، منگنز، کلسیم، فسفر، پتاسیم و گوگرد است و از همه بیشتر مواد قندی دارد لذا این میوه برای رفع لاغری، حفظ تعادل اعصاب، رفع تشنگی و رشد و نمو بسیار مفید است و باعث تقویت کبد و طحال می‌شود.
ادامه مطلب ...

گیاه هزار خاضیت در مکران

Alo vera by SGade

                 

گیاه هزار خاضیت در مکران

 نام خارجی ( آلوئه ورا )  نام ایرانی ( صبر زرد )  نامهای محلی در بلوچستان

          ( کرزاور -  کرزارو -  کرزروا )

       ونامهای دیگر ان عبارتند از صبر شاخ – شاخ بزی – آلوئه بیابان – گیاه قبر یا چادر ورا – لاله – گل سگله گل جاودانگی – گیاه داروئی – گیاه ملکه  

این گیاه در آفریقای جنوبی وآمریکای لاتین و در بعضی از مناطق  بلوچستان ایران خصوصا در توابع شهرستان نیکشهر یافت می شود.که در این شهرستان جزو گیاهان خودرو بوده ودر برابر خشکسالی 
 و بی ابی بسیار مقاوم می باشد ودر درمان انواع بیماریها در دنیا   از ان به عنوان گیاه جادوئی یا هزار خاصیت یاد  میشود برای اطلاع بیشتر   بر روی ادامه مطلب کلیک کنید  
 

ادامه مطلب ...

Gå ner elva kilo utan läsk

 

 

  Gå ner elva kilo utan läsk

Lista: Så många sockerbitar innehåller din favoritdryck

Läsk kryllar av tomma kalorier som mättar dåligt men omvandlas till fett om du inte förbränner dem.

Många juicer, yoghurtar och smoothies är också riktiga viktfällor.

Byt ut din sockerstinna dryck mot en lightvariant eller mot vatten. En enkel åtgärd som sparar massor av kalorier.

Tappa 11 kilo

Dricker du en 50-centiliters flaska coca cola om dagen kan du tappa nästan 11 kilo på ett år, bara genom att sluta med det. Utan att göra några andra förändringar får du i dig hela 76 650 färre kalorier.

– Att dricka lightläsk kan vara ett alternativ om man verkligen vill ha läsk. Men bara för att det är light ska man inte dricka tre liter. Det är inte heller nyttigt, säger Viktklubb.se:s dietist, Josefine Jonasson och påminner om att vatten alltid är bäst.

– Köp ett smaksatt med bubblor så känns det lite roligare, säger hon.

Socker enda näringen

Den enda näringen i läsk kommer av rent socker medan juice, smoothies och drickyoghurtar kan innehålla vitaminer, mineraler, kalcium och proteiner.

Om sockerinnehållet är lika stort är läsk alltså det sämre alternativet.

– Däremot är fruktsocker inte bättre än vanligt socker ur viktsynpunkt. Skillnaden ligger alltså i resterande innehåll, säger Josefine Jonasson.


Coca Cola 50 cl = 15 sockerbitar

Chiquita fruktsmoothie, hallon/granatäpple 25 cl = 8 sockerbitar

Red Bull 25 cl = 7.5 sockerbitar

Powerade 50 cl = 5 sockerbitar

Yoggi Jalla drickyoghurt, hallon/boysenbär/blåbär 35 cl = 8 sockerbitar

Bravo apelsinjuice 100 cl = 25 sockerbitar

Knorr Vie frukt- och grönsaksshot 10 cl =

4 sockerbitar

Coca Cola light 50 cl = 0 sockerbitar

مرگ سلول سرطانی توسط اسب تروا

 
 
دانشمندان استرالیایی کشف کردند
مرگ سلول سرطانی توسط اسب تروا
 دانشمندان استرالیایی نانوذراتی را کشف کردند که می توانند همانند «اسب تراوا» عمل کرده و سلولهای سرطانی مقاوم در برابر داروها را نابود کنند.

به گزارش مهر ، محققان مرکز سرطان بیمارستان رویال ملبورن با استفاده از نانو ذراتی که همانند اسب تراوا عمل می کنند حالتی را کشف و آزمایش کردند که مقاومت تومورها در مقابل داروها افزایش می دهد.

ادامه مطلب ...

انگور ضعف بدن را کاهش می‌دهد

 
 
انگور ضعف بدن را کاهش می‌دهد
جام جم آنلاین: پزشکان متخصص تغذیه معتقدند انگور میوه‌ای است سرشار از پتاسیم ودارای مقادیری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر و آلبومین وویتامیتن‌های آ ، بی و سی که ضعف بدن را سریع کاهش می‌دهد.
به گفته آنان هر شخصی باید در روز انگور میل کند زیرا میوه‌ای ضدعفونی‌کننده نیز هست و همچنین این میوه برای درمان بیماری‌های یبوست، عوارض رماتیسم، کم خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند است.
ادامه مطلب ...

کم‌خونی فقر آهن

 
کم‌خونی فقر آهن
 کاهش مقدار گلبول قرمز را کم‌خونی می‌نامند. گلبول قرمز دارای هموگلوبین که یک پروتئین غنی از آهن است و اکسیژن را از ریه به بافت‌های بدن می‌رساند. با کاهش گلبول‌های قرمز و نرسیدن اکسیژن کافی به بافت‌ها، سرعت ضربان قلب افزایش می‌یابد تا خون بیشتری به گردش درآید.

کم‌خونی شدید و مزمن می‌تواند مشکلات جدی نظیر بزرگ شدن عضله قلب و حتی نارسایی قلبی را به وجود آورد.

ادامه مطلب ...

نقش فیبر غذایی بر سلامت بدن

 
رژیم درمانی
نقش فیبر غذایی بر سلامت بدن
 فیبر غذایی به بخشی از گیاهان اطلاق می‌شود که توسط آنزیم‌های دستگاه گوارش قابل هضم نبوده، اما دارای عملکردهای فیزیولوژی مفید در دستگاه گوارش و کاهش خطر بروز برخی بیماری‌ها هستند. این گروه از مواد غذایی در کربوهیدرات‌های غیرقابل هضم طبقه‌بندی می‌شوند و دارای انحلال‌پذیری متفاوتی هستند.

ادامه مطلب ...

بادمجان؛ بازکننده عروق و تقویت‌کننده معده

 
 
یک متخصص تغذیه اعلام کرد:
بادمجان؛ بازکننده عروق و تقویت‌کننده معده
جام جم آنلاین: مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: مهمترین خاصیت بادمجان کم‌کالری بودن آن است و مصرف آن باعث باز شدن عروق خونی و تقویت‌کننده معده می‌شود.

یک متخصص تغذیه افزود: بادمجان حاوی فیبر بالایی است و برای درمان یبوست و کاهش کلسترول مفید است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم پایین، برای کاهش فشار خون بسیار سودمند است.
وی گفت: بادمجان بازکننده عروق خونی و تقویت‌کننده معده و ادرارآور است. خوردن بادمجان بوی عرق را در بدن از بین می‌برد و خاکستر بادمجان نیز به صورت مخلوط با سرکه برای معالجه زخم‌های جلدی موثر است.

ادامه مطلب ...

'سیگار هر سال پنجاه هزار ایرانی را می کشد'

مصرف سیگار - خبرگزاری فارس

 'سیگار هر سال پنجاه هزار ایرانی را می کشد'

دولت برنامه هایی را برای کاهش مصرف دخانیات به اجرا گذاشته است

یک مقام بهداشتی ایران گفته است که هر سال پنجاه هزار نفر در اثر عوارض ناشی از مصرف دخانیات در این کشور جان خود را از دست می دهند.

مصطفی غفاری، دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات، در یک نشست خبری به مناسبت هفته کنترل دخانیات، با اعلام این آمار، هزینه درمان بیماری های مرتبط با مصرف دخانیات برای نظام بهداشتی ایران را بیش از پنج هزار و دویست میلیارد تومان (حدود شش میلیارد دلار) در سال ذکر کرده است.

به گفته وی، هر سال مصرف کنندگان سیگار بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان هم برای خرید سیگار هزینه می کنند.

ادامه مطلب ...