« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

انگور ضعف بدن را کاهش می‌دهد

 
 
انگور ضعف بدن را کاهش می‌دهد
جام جم آنلاین: پزشکان متخصص تغذیه معتقدند انگور میوه‌ای است سرشار از پتاسیم ودارای مقادیری منیزیم، کلسیم، آهن، فسفر و آلبومین وویتامیتن‌های آ ، بی و سی که ضعف بدن را سریع کاهش می‌دهد.
به گفته آنان هر شخصی باید در روز انگور میل کند زیرا میوه‌ای ضدعفونی‌کننده نیز هست و همچنین این میوه برای درمان بیماری‌های یبوست، عوارض رماتیسم، کم خونی و حتی پیشگیری از سرطان سودمند است.

توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پس از آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید زیرا دچار دل درد می‌شوید.
یکی از خواص انگور،‌ صاف‌کننده و «مولد خون بودن» آن است. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون‌سازی از انگور سبز هم بهتر است.
البته افرادی که قند خون پایین دارند می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند. بنابراین سعی کنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل کنند. انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این، به خاطر خواص ضدعفونی‌کنندگی آن است.
افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها کم شده است، سعی کنند از انگور، هویج، سیب و هلو به مقدار زیاد استفاده کنند. البته این میوه‌ها را با هم در آب میوه‌گیری ریخته و آب میوه حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند.
گفتنی است، انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می‌کند.
انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره خون مناسب و سازگار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد