« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

مرگ سلول سرطانی توسط اسب تروا

 
 
دانشمندان استرالیایی کشف کردند
مرگ سلول سرطانی توسط اسب تروا
 دانشمندان استرالیایی نانوذراتی را کشف کردند که می توانند همانند «اسب تراوا» عمل کرده و سلولهای سرطانی مقاوم در برابر داروها را نابود کنند.

به گزارش مهر ، محققان مرکز سرطان بیمارستان رویال ملبورن با استفاده از نانو ذراتی که همانند اسب تراوا عمل می کنند حالتی را کشف و آزمایش کردند که مقاومت تومورها در مقابل داروها افزایش می دهد.

این تکنیک جدید که می تواند در درمان سلولهای سرطانی و کشتن آنها مورد استفاده قرار گیرد بر روی موشها آزمایش شده است. با این روش می توان در دوره شیمی درمانی تنها سلولهای سرطانی را نابود کرد و مانع نفوذ داروها به سلولهای سالم شد.

نتایج این تحقیقات که در مجله «نیچر بیوتکنولوژی» منتشر شده است نشان می دهد که در اولین فاز آزمایش، ذرات و یا مینی سلولهایی که توسط باکتریها مواد ژنتیکی آنها تخلیه شده است در سلولهای سرطانی نفوذ کرده و این سلولها را با آزاد کردن مولکولهای اسید ریبونوکلوئیک خلع سلاح می کنند.

این مولکولها تولید پروتئین هایی که سلولهای سرطانی در مقابل شیمی درمانی مقاوم می کنند را غیرفعال می کنند.

در فاز دوم آزمایش و یک هفته بعد، مینی سلولهایی که EDV نامیده می شوند پر از داروهای ضدسرطان شدند و سپس از سوی سلولهای سرطانی پذیرفته شده و آنها را نابود کردند.

این دانشمندان در این خصوص اظهار داشتند:«جالب است که مینی سلولهای EDV همانند اسب تراوا عمل می کنند و زمانی که از دروازه های سلولهای سرطانی گذشتند می توانند این سلولها را نابود کنند. به این ترتیب ما می توانیم به روش سلولهای بیمار با خود آنها مبارزه کنیم. آنها ژنی را فعال می کنند که پروتئینی را برای مقاوم شدن سلولها در مقابل داروها تولید می کند و ما توانستیم این ژن را به روشی که داروها بتوانند وارد این سلولها شوند غیر فعال کنیم».

به گفته این دانشمندان، سلولهای سرطانی مقاوم در برابر داروها بزرگترین تهدید برای افزایش دوره زندگی بیماران سرطانی هستند. در حالی که داروها بیشتر سلولهای بیمار را می کشند و تنها تعداد کمی از سلولهایی که می توانند این پروتئین را تولید کنند در برابر داروها مقاوم می شوند به این ترتیب تومورها بار دیگر رشد و بیمار را قربانی می کنند.

نظرات 3 + ارسال نظر
مصطفی سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 10:49 ق.ظ

سلام.
دوست عزیز خوشحال میشم که با وب زیبای شما تبادل لینک کنم.
در صورت تمایل منو با نام:
سایت نرم افزاری یک ایرونی
لینک کنید و به من خبر بدهید تا من هم شما را لینک کنم.
(شرایط تبادل لینک : آمار حد اقل 500 بازدید در روز)
با تشکر پیشاپیش از همکاری شما دوست عزیز
منتظر پاسخ شما هستم.
یا علی
wWw.1ironi.com

محسنی سه‌شنبه 9 تیر 1388 ساعت 12:01 ب.ظ

وب سایت شرکت مهندسی دانش مدیریت ایران بروز گردید
شما میتوانید از امکانات ویژه آن بهره مند شوید
www.dmi.ir

ناشناس یکشنبه 1 آذر 1388 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام.
اطلاعات جالبی بود ولی با این حال فکر میکنید چند سال دیگه این تکنولوژی به ایران وارد بشه وپزشکای ما قبولش کنن واز اون استفاده نمایند.
عزیزم با گذاشتن این مطالب درد بیماران را چند برابر نکنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد