« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

کشف سلاح جدید برای مقابله با ایدز

کشف سلاح جدید برای مقابله با ایدز
گروهی از پژوهشگران و دانشمندان بین‌المللی موفق به کشف یک سلاح جدید بالقوه برای مقابله با ایدز شده اند.  

 

به گزارش ایسنا، پژوهشگران اظهار داشتند که این اسلحه جدید برای مقابله با ایدز نوع خون است. پژوهشگران مرکز خدمات خون رسانی کانادا، بیمارستان اطفال بیمار و دانشگاه لوند در سوئد پس از مطالعات دقیق‌تر دریافته‌اند که انواع خاصی از خون نسبت به آلوده شدن با عفونت ایدز مستعدتر هستند در حالی که برخی دیگر از انواع خون در واقع در دفع ویروس این بیماری موثرتر عمل می‌کنند و بیشتر توان آن را دارند که عفونت ایدز را سرکوب کنند.

یک نوع آنتی ژن محتوی کربوهیدرات موسوم به گروه خونی Pk که از سیستم‌های گروه بندی خونی شناخته شده ABO و RH مجزا است، در سطوح مختلف در سطح گلبولهای سفید و قرمز خونی تقریبا در تمام افراد وجود دارد.

نتایج تحقیقات این پژوهشگران نشان می‌دهد که سلولهایی در افراد بسیار نادر که مقادیر زیادی از این آنتی ژن گروه خونی را تولید می‌کنند، به میزان قابل ملاحظه‌ای حساسیت نسبت به عفونت ایدز را کاهش می‌دهند.

به گفته پژوهشگران؛ از هر یک میلیون نفر تنها یک نفر می‌تواند به میزان زیاد این نوع آنتی ژن را تولید کند. از سوی دیگر گروهی دیگر از افراد که آنها هم تعدادشان تقریبا بسیار کم است هیچ نوع آنتی ژن PK تولید نمی‌کنند که با توجه به این یافته‌ها، این افراد بیش از سایرین نسبت به ویروس ایدز آسیب پذیر هستند و در واقع بسیار بیشتر مستعد ابتلا به این عفونت می‌باشند.

در این گروه نیز تقریبا از هر یک میلیون نفر پنج نفر این شرایط را دارند.

پژوهشگران تاکید می‌کنند که این تحقیق نمی‌تواند بگوید که نوع خون شما نشان دهنده آن است که به ایدز مبتلا می‌شود اما می‌تواند به کسانی که در معرض این ویروس هستند کمک کند از وضعیت خونی خود برای مقابله با این بیماری مطلع شوند و این امر برای درمان بهتر بسیار موثرتر خواهد بود.

شرح این تحقیق در مجله «خون» منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد