« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

امیدهای تازه برای درمان آلزایمر

پژوهش هاى دانشمندان نشان می‌دهد
امیدهای تازه برای درمان آلزایمر
 پژوهش هاى اخیر دانشمندان در زمینه داروسازی، آنان را یک گام دیگر به یافتن درمان نهایى بیمارى آلزایمر نزدیک کرده است. 

 

محققان علوم پزشکى اخیرا نوعى داروى جدید موسوم به «CPHPC» را بر روى بیماران مبتلا به آلزایمر آزمایش کرده اند که قادر است پروتئین هاى مخرب را از مغز انان پاکسازى کند. به گفته دانشمندان میزان پروتئین مخرب موجود در سلول هاى مغزى با ابتلا به بیمارى آلزایمر ارتباط مستقیم دارد.

داروى جدید در اولین مرحله از آزمایش هاى کلینیکى موفق شد پروتئین «SAP» را به طور کامل از درون مغز پنج بیمار مبتلا به آلزایمر پاکسازى کند. بدین ترتیب، امید به یافتن درمانى قطعى براى بیمارى تحلیل برنده آلزایمر افزایش یافته است.

این پروژه تحقیقاتى در ابتدا با هدف بررسى خواص درمانى داروى جدید صورت گرفت اما نتایج آزمایش هاى اولیه به قدرى امیدوار کننده بود که هم اکنون دانشمندان قصد دارند براى آزمایش بر روى شمار بیشترى از بیماران ، مبلغ چهار میلیون پوند کمک مالى دریافت کنند.

پروفسور «مارک پِپیز» از کالج دانشگاهى لندن که ریاست این پروژه تحقیقاتى را بر عهده داشته مى گوید هم اکنون نیاز مبرم به یافتن درمانى براى بیمارى آلزایمر احساس مى شود و هیچ شیوه معالجه خوبى نیز براى این بیمارى وجود ندارد. از آنجایى که فعلا هیچ روش درمانى امیدوار کننده اى براى آلزایمر وجود ندارد، استفاده از این دارو ، گزینه اى مطمئن و مناسب به نظر مى رسد.

حدود 10 سال پیش بود که دکتر «پپیز» براى اولین بار داروى جدید موسوم به Cphpc را با هدف درمان بیمارى «آمیلوئیدوز» ابداع کرد. «آمیلوئیدوز» بیمارى نادرى است که بر اثر رسوبِ خارج سلولى نوعى پروتئین موسوم به «امیلوئید» در اعضاى بدن بوجود مى آید و در اغلب موارد ، نتیجه ابتلا به این بیمارى مرگ خواهد بود.

وى هنوز هم تحقیقات خود را درباره آثار درمانى این دارو در زمینه «آمیلوئیدوز» ادامه مى دهد ولى درعین حال قراردادى را با شرکت داروسازى «گلاکسو اسمیت کلین» براى تولید داروى cphpc بسته است و امیدوار است بتواند با استفاده از آن، روشى را هم براى درمان بیمارى آلزایمر بیابد.

  واحدمرکزی خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد