« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

سیگار در بروز زودرس بیماری پیرچشمی موثر است

یک جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: مصرف سیگار در بروز زودرس بیماری پیرچشمی موثر است. تابش خورشید نیز یکی دیگر از عوامل پیر چشمی است.  

 

دکتر شاهرخ میلان در گفتگو با ایرنا ، تابش اشعه خورشید را از دیگر عوامل ایجاد کننده بیماری پیرچشمی دانست و افزود: پیرچشمی معمولا در افرادی که در مناطق گرمسیری از عینک آفتابی استفاده نمی کنند نیز، زودتر بروز می کند.

وی اظهار داشت: ناتوانایی در تطابق دید نزدیک سبب کاهش دید اشیاء نزدیک به خصوص نوشته ها و تقویم و ساعت شده که به این حالت پیرچشمی گفته می شود.

وی افزود: پیرچشمی واقعی، بیماریی است که معمولا از سن 70 سالگی به بعد ظاهر شده و کل میزان بینایی فرد (دور و نزدیک) را به علت پوسیدگی شبکیه کاهش می دهد.

این متخصص تصریح کرد: از سن 40 سالگی به بعد نیز به دلیل سفت و بزرگ شدن عدسی چشم و در نهایت کاهش تطابق برای دید نزدیک، فرد برای دیدن اشیا از نزدیک دچار مشکل می شود.

میلان با اشاره به مواد غذایی موثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: مصرف انواع میوه جات و سبزیجات و مرکبات در پیشگیری و به تعویق افتادن زمان ابتلا به این بیماری نقش موثری دارد.

وی، استفاده از عینک های آفتابی، مصرف ویتامین های آنتی اکسیدان همچون ویتامین C، E و روی را نیز، در پیشگیری از بروز زودرس بیماری پیرچشمی موثر عنوان کرد.

وی با اشاره به راه تشخیص این بیماری در فرد اظهار داشت: تشخیص این بیماری از طریق احساس کاهش دید توسط فرد و مراجعه به چشم پزشک انجام می شود.

میلان، راه درمان و کنترل این بیماری را استفاده از عینک ذره بینی خاص که میزان درجه آن توسط چشم پزشک تعیین می شود، عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: درمان از طریق جراحی در این نوع بیماری پاسخگو نخواهد بود چرا که این بیماری روز به روز و حتی پس از استفاده از لیزر نیز، مجددا پیشرفت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد