« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

نشانه‌های آلزایمر چندین دهه زودتر از تشخیص بیماری بروز می‌کند

نشانه‌های آلزایمر چندین دهه زودتر از تشخیص بیماری بروز می‌کند
جام جم آنلاین: متخصصان می‌گویند: نشانه‌های بیماری آلزایمر چندین دهه پیش از تشخیص بیماری، بروز می‌کند.

گروهی از پژوهشگران در آمریکا در گزارش تازه‌ای خاطرنشان کردند: نشانه‌های آلزایمر در افراد مبتلا به این بیماری تحلیل سیستم عصبی، سال‌های زیادی قبل از تشخیص آن بروز می‌کنند به طوری که این نشانه‌ها حتی در عملکردهای تحصیلی افراد مبتلا نیز قابل مشاهده است.

دانشمندان دانشگاه‌های سوات فلوریدا و کنتاکی نتایج تحقیقات اخیر خود را در چاپ آنلاین مجله «بیماری آلزایمر و اختلالات مرتبط» منتشر کرده‌اند.

مطالعات نشان داد: در بین شرکت‌کنندگان گروهی که پیش از مرگ گرفتار این بیماری شدند یا شواهدی از آلزایمر در کالبدشکافی آنها مشاهده شده بود، ‌اندازه مغزشان به میزان قابل توجهی کوچک‌تر بوده و همچنین در نخستین سال‌های بلوغ بازده تحصیلی آنها پایین بوده است.

به گفته متخصصان، از اندازه سر افراد بالغ می‌توان به عنوان مقیاسی برای محاسبه اندازه یک مغز کاملا رشد یافته، استفاده کرد. در مطالعات قبلی نیز مشخص شده بود افرادی که مغز کوچک‌تری دارند، بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند و داشتن مغز بزرگ عامل پیشگیری‌کننده در برابر آلزایمر محسوب می‌شود.

پژوهشگران یادآوری کردند: افرادی که مغز بزرگ دارند حتی اگر به لحاظ پاتولوژی در مغز آنها علائم آلزایمر وجود داشته باشد، اما در عمل مغزشان به طور طبیعی کار می‌کند و دچار مشکل نمی‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد