« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

یک آزمایش خون ساده ممکن است درمان سرطان را متحول کند

 یک سلول سرطانی

 

یک سلول سرطانی

یک آزمایش خون ساده ممکن است درمان سرطان را متحول کند
روز سه شنبه گروهی از دانشمندان در آمریکا اعلام کردند که یک روش جدید آزمایش خون می تواند در آینده نحوه درمان بیماری سرطان را از طریق بررسی و تعقیب نحوه گسترش این بیماری در بدن کاملا دگرگون سازد.

به گفته این دانشمندان این روش آزمایش خون آنچنان دقیق است که قادر است حتی یک سلول سرگردان و جدا افتاده سرطانی را از میان میلیاردها سلول خونی در بدن انسان تشخیص دهد. از این طریق کار تشخیص وجود تومور یا بافت های سرطانی و احتمال گسترش آن در نقاط مختلف بدن ساده تر خواهد شد.

این آزمایش در عین حال میزان کاهش سلولهای سرطانی در واکنش به درمان های به کار گرفته شده را مشخص کرده و به پزشکان امکان می دهد میزان موفقیت روش هاس درمانی در مورد هر بیمار را تشخیص داده و چگونگی رشد و یا بروز مجدد این بافت ها را تا حدی پیش بینی کنند.

به نوشته روزنامه « دیلی تلگراف» این روش جدید آزمایش خون جایگزین روش دردناک نمونه برداری از بافت های بدن خواهد شد که در حال حاضر پزشکان از آن طریق فعالیت غده های سرطانی را بررسی می کنند و در نهایت جایگزین روش های فعلی کنترل سرطان مثل «ماموگرافی » و «کلونسکوپی» خواهد شد.

قرار است چهار بیمارستان بزرگ در نقاط مختلف آمریکا در سال جاری این روش جدید را به کار بگیرند. روز دوشنبه موسسه تحقیقات پزشکی « جانسون اند جانسون» اعلام کرد که در همکاری با بیمارستان ایالتی ماساچوست کار تکمیل این تحقیقات و عرضه این روش جدید از آزمایش خون به بازار را پیش خواهد برد.

یکی دیگر از عرصه هایی که دراین روش جدید آزمایش خون به کار گرفته خواهد شد تشخیص میزان کارآمدی داروهایی است که در حال حاضر برای مداوای انواع مختلف سرطان به کار می رود. هر چند روند تکمیل و توسعه این روش جدید ممکن است ده سال به طول بیانجامد ولی پژوهشگران علوم پزشکی از هم اکنون به تاثیر مثبت آن بسیار امیدوار هستند.

روزنامه دیلی تلگراف از قول دکتر دانیل هابر یکی از پژوهشگران این تحقیقات جدید می نویسد:« اگر در روند درمان سرطان پزشکی بتوانند نحوه تاثیر گذاری هر دارو برای درمان بیماران را تشخیص دهند این خود یک گام بزرگ خواهد بود.»

روش های موجود نمونه برداری از خون و بافت های بدن بیماران سرطانی در حال حاضر اطلاعات کاملی در مورد نحوه و احتمال رشد غده های سرطانی به دست نمی دهد. برای سنجش ابعاد گسترش بافت یا غده های سرطانی معمولا یک یا چند ماه پس از شروع مداوا از بدن بیماران سیتی اسکن می گیرند. ولی همین فاصله زمانی می تواند در بسیاری از موارد خطرناک باشد و بیمار در این فاصله بر اثر گسترش سرطان جان خود را از دست بدهد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف با استفاده از روش جدید آزمایش خون پزشکان می توانند به فاصله یک روز پس از تجویز دارو با گرفتن یک نمونه تازه از خون بیمار میزان تاثیر گذاری آن دارو را به دقت مشاهده کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 05:53 ب.ظ http://xoy.ir

دستچینخبرومطالبخواندنیبدونسانسور.اخبارازشیرمرغتاجانآدمیزاد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(کامنت گذاری آنلاین در وبلاگ ها توسط سیستم تبلیغاتی بلاگــ لیچ : http://blogleech.com )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد