« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

سیگار کشیدن مادر، احتمال ارتکاب جرم فرزند را افزایش می دهد

 زنی در حال سیگار کشیدن

سیگار کشیدن مادر، احتمال ارتکاب جرم فرزند را افزایش می دهد

 

نتیجه یک پژوهش در امریکا نشان می دهد که احتمال گرایش فرزندان زنانی که در دوران حاملگی زیاد سیگار می کشند به جرم و جنایت در سنین بزرگسالی بیشتر است

نتیجه یک پژوهش تازه در امریکا نشان می دهد که احتمال گرایش فرزندان زنانی که در دوران حاملگی زیاد سیگار می کشند به جرم و جنایت در سنین بزرگسالی، بیشتر است.

در جریان این مطالعه کارشناسان بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد، کسانی را مورد مطالعه قرار داده اند که از اواخر دهه پنجاه میلادی تا اواسطه دهه شصت متولد شده بودند.

مضرات مصرف سیگار در دوران حاملگی و آسیب هایی که سیگار کشیدن به جنین وارد می کند، سال هاست که ثابت شده است.

اما در مورد نظریه ای که می گوید کودکان متولد شده از مادران سیگاری در سنین بزرگسالی شان بیشتر مرتکب جرم می شوند، هنوز ابهاماتی وجود دارد.

این تحقیق بر روی سه هزار و ۸۰۰ نفر انجام شده است که بین سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۶ متولد شده اند. مادران نزدیک به دو سوم این افراد، در دوران حاملگی سیگار می کشیدند.

محققان که برای انجام تحقیقاتشان به سوابق قضایی این افراد دسترسی داشتند، می گویند فرزندان مادرانی که در روز دست کم ۲۰ نخ سیگار می کشیدند، ۳۱ درصد بیشتر از فرزندان مادرانی که سیگاری نبودند، بازداشت شده اند.

تکرار انجام کارهای خلاف هم در بین آنها بیشتر دیده شده است.

دکتر آنجلا پارادیس، مسئول این گروه تحقیقاتی، می گوید آنها به طور دقیق نمی دانند که چرا سیگار کشیدن مادران در دروان بارداری چنین تاثیری دارد.

با این حال دکتر پارادایس می گوید بر اساس تحقیقات دیگری که در این باره انجام شده است به نظر می رسد که این مشکل نتیجه تاثیرات بیولوژیکی است که نیکوتین بر مغز در حال رشد می گذارد. او می گوید که این تاثیر می تواند باعث بروز ناهنجاری های رفتاری در کودکان شود.

در این مطالعه زنانی که در دوران حاملگی سیگار می کشیدند در مقایسه با مادرانی که سیگار نمی کشیدند، جوانتر، با تحصیلات کمتر و از طبقات محرومتر جامعه بودند.

اما محققان می گویند در تحقیقاتشان این عوامل را هم در نظر گرفته اند و باز هم به نتیجه مشابه ای دست یافتند.

بین فرزندان دختر و پسر متولد شده از این زنان نیز تفاوتی مشاهده نشده است.

تحقیقاتی که در گذشته انجام شده نشان داده است که بین سیگار کشیدن در دوران بارداری و ناهنجاری های رفتاری کودکان، مثل بیش فعالی، پرخاشگری و نافرمانی، رابطه مستقیمی وجود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد