« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این مطلب را بخوانید

 
 
اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این مطلب را بخوانید
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1389/01/19 شماره انتشار 17519

مترجم: علیرضا- مصرف غذاهای طبیعی که لذیذ، مغذی و سیر کننده و دارای کربوهیدرات کم باشد کم کردن وزن و کنترل وزن اضافه را آسان تر می کند. به گزارش «MSN»، برای کاهش وزن باید به طور منظم این ۶ نوع غذای طبیعی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

۱ - فلفل دلمه ای قرمز؛ ارزش فلفل قرمز نسبت به فلفل سبز قابل مقایسه نیست و نسبت به فلفل سبز ۸ برابر ویتامین A،۳ برابر ویتامین C و ۴ برابر کاروتنوئید (از جمله لیکوپن که از سرطان پروستات جلوگیری می کند)  بیشتر دارد. فلفل تند و شیرین هر دو حاوی ماده ای است که پس از مصرف دمای بدن را افزایش می دهد و در نتیجه به سوختن کالری کمک می کند.

۲ - آوا کادو: این میوه نقش سبزی را نیز ایفا می کند و منبع دیگر اسیدهای چرب غیر اشباع(MUFAS) و اسید اولئیک که کلسترول را کاهش می دهد، فولات و ویتامین E است به هنگام خرید آوا کادوی سبز متمایل به سیاه با پوست زبر را انتخاب کنید.

۳ - روغن زیتون خالص؛ سرشار از MUFASاست کلسترول مضر را کاهش و کلسترول مفید را افزایش می دهد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام گرفته نشان می دهد، این روغن در کاهش چربی شکم(که با بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد) موثر است.

۴ - بادام؛ بادام و یا مغزهای خوراکی حاوی پروتئین، چربی های سالم و فیبر ترکیب عالی برای ایجاد احساس سیری است، بنابراین با مصرف آن ها کمتر دچار گرسنگی می شوید. بررسی ها نشان می دهد، خوردن بادام میزان کلسترول و خطر ناراحتی قلبی را کاهش می دهد.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۳ انجام گرفته نشان می دهد افرادی که از اضافه وزن رنج می برند و بادام مصرف می کنند نسبت به افرادی که این دانه خوراکی را مصرف نمی کنند، با کاهش وزن بیشتری روبه رو هستند، کارشناسان مصرف روزی ۵۶ گرم بادام و مغزهای خوراکی را توصیه می کنند.

۵ - بروکلی؛ این گیاه حاوی ریز مغزی هایی است که ضد سرطان و سرشار از فیبر است بنابراین به طور طبیعی در کنترل وزن موثر است. این گیاه دارای میزان کمی کربوهیدرات و کالری و غنی از ویتامین C، A، پتاسیم، کلسیم و اسید فولیک می باشد.

۶ - ساردین: غنی از پروتئین اشباع کننده و اسیدهای چربی  امگا ۳ مفید برای سلامت قلب است. پروتئین و چربی  با هم در ایجاد سیری موثر است و نوسان قندخون را به حداقل می رساند و در نتیجه موفقیت برنامه رژیم کاهش وزن را بیشتر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد