« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

کشف علت افزایش دردهای میگرنی در مجاورت نور

 haz clic aqui para agregar un título by Faaaani.- :).

 

 کشف علت افزایش دردهای میگرنی در مجاورت نور

گروهی از پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود کشف کردند که چرا نور موجب افزایش دردهای میگرنی می شود.محققان مرکز پزشکی بث دیکانس در بوستن دریافتند که چرا درد افرادی که از میگرن رنج می برند در مجاورت نور افزایش می یابد.
در حدود 85 درصد از کسانی که از میگرن رنج می برند به "فوتوفوبیا" (حساسیت به نور) نیز مبتلا هستند این درحالی است که تاکنون علت افزایش این دردها مشخص نبود اکنون دانشمندان با مطالعه بر روی دو گروه از نابینایانی که از میگرن رنج می برند به نتایج جدیدی در این خصوص دست یافتند.

چشمهای گروه اول از نابینایان کاملا آسیب دیده بود و بنابراین نمی توانستند حضور نور و تغییرات شبانه روز را درک کنند و نابینایان گروه دوم می توانستند حضور نور را درک کنند و روز را از شب تشخیص دهند.
نتایج این بررسیها نشان داد که گروه اول فوتوفوبیا نداشتند درحالیکه گروه دوم از این آسیب رنج می بردند.
به این ترتیب، دانشمندان آمریکایی فرض کردند که عصب و گروهی از گیرنده های نوری در شبکیه وجود دارند که نور و تفاوتهای شب و روز را حس می کنند که در نابینایان کامل عمل نمی کنند.
این محققان به منظور بررسی فرضیه خود از موشهای میگرنی استفاده کردند و با تزریق یک ردیاب رنگی که به چشمهای این حیوانات تزریق شده بود مسیر طبیعی را که گیرنده های نوری شبکیه در رسیدن به مغز طی می کنند تحت کنترل قرار دادند.
براساس گزارش نیچرنوروساینس، در این تحقیقات مشاهده شد که مسیر نور به خانواده ای از نورونها می رسد که در مدت حمله میگرنی فعال می شود در حقیقت اتصال میان سلولهای حساس به نور در چشمها و این گروه از خانواده نورونها نقش اصلی در دردهای میگرنی ایفا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد