« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

اول صبحانه بعد سیگار!!

اول صبحانه  بعد سیگار!!

اول صبحانه بعد سیگار!!

جامعه > سلامت  -  تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در ساعات اولیه روز سیگار می‌کشند سخت‌تر می‌توانند عادت خود را ترک کنند.

تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد سیگاری‌هایی که در زمان بیدار شدن از خواب سیگار می‌کشند نسبت به افرادی که سیگار کشیدن خود را به زمان دیگری از روز موکول می‌کنند نیکوتین بیش‌تری در بدن خود ذخیره می‌کنند.

برای بررسی این موضوع دانشمندان میزان غلظت ماده خاصی به نام کوتینین که یکی از محصولات فرعی نیکوتین است و می‌تواند نشان دهنده میزان خطر ابتلا به سرطان ریه باشد اندازه گرفتند.

تحقیقات این دانشمندان نشان داد افرادی که سیگار کشیدن خود را تا بعد از خوردن صبحانه به تاخیر می‌اندازند مقدار کم‌تری از این ماده را در بدن خود دارند و در نتیجه کم‌تر به بیماری‌های ریوی مانند سرطان دچار می‌شوند.

برای انجام این تحقیق دانشمندان مطالعه ای را روی 250 فرد سالم که هر روز سیگار می‌کشیدند انجام دادند و نتایج این مطالعات را در نشریات همه‌گیرشناسی سرطان به چاپ رساندند.

در بین این افراد سیگاری‌هایی بودند که تا 20 سیگار در روز مصرف می‌کردند.این در حالی بود که میزان ماده کوتینین در بدن این افراد تفاوت‌های زیادی داشت.تحقیقات دانشمندان نشان داد بالاترین میزان این ماده شیمیایی در بدن افرادی است که تا 30 دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب اقدام به کشیدن سیگار می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بدن این افراد نسبت به مصرف سیگار وابستگی بالایی دارد و ترک کردن سیگار برای آن‌ها سخت‌تر است.

به این ترتیب در صورتی که فردی قادر به ترک عادت مصرف سیگار ندارد ، توصیه می‌شود تا حد ممکن تعداد سیگارهای مصرفی خود را کاهش دهند و از کشیدن سیگار در ساعات اولیه صبح و بعد از بیداری خودداری کنند.

بی‌بی‌سی ، 3 دسامبر 

http://khabaronline.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد