« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

توصیه های دارویی برای ایدز تغییر کرد

 توصیه های دارویی برای ایدز تغییر کرد

اگر کشورها توصیه های سازمان بهداشت جهانی را دنبال کنند، شمار بیشتری از حاملان ویروس ایدز دارو دریافت خواهند کرد

سازمان بهداشت جهانی توصیه های پزشکی در باره داروهای ایدز را تغییر داده و از مقام های بهداشتی کشورها خواسته است آنها را زودتر تجویز کنند.

این سازمان همچنین برای اولین بار خواستار تجویز این داروها برای زنان شیرده حامل ویروس اچ آی وی و نوزادان آنها شده است.

کارشناسان بهداشتی می گویند این توصیه بر اساس جدیدترین اطلاعاتی است که در دسترس آنها قرار گرفته و باعث می شود میزان آلودگی ها و همچنین آمار مرگ و میر کاهش یابد.

اما تجویز زودتر دارو به این معنی است که شمار افراد دریافت کننده دارو افزایش خواهد یافت که به لحاظ مالی و زمانی هزینه بردار خواهد بود.

تخمین زده می شود که سی و سه میلیون نفر از مردم جهان در حال حاضر حامل ویروس اچ آی وی هستند.

تقاضا

سازمان بهداشت جهانی می خواهد بزرگسالان و نوجوانان حامل ویروس اچ آی وی، چه عوارض آن ظاهر شده باشد یا نه، پیش از آن که توان دستگاه ایمنی بدنشان از سیصد و پنجاه سلول در هر میلیمتر مکعب خون کمتر شده باشد، از درمان داروئی ضد ویروس ایدز، موسوم به ای آر تی، استفاده کنند.

این سازمان همچنین می خواهد که داروی "استوداین"، که به دلیل هزینه کم و در دسترس بودن آن، عمدتا در کشورهای در حال توسعه مورد استفاده است، با داروی "زیدووداین" یا "تنوفویر" جایگزین شود. این دو دارو عوارض جانبی دراز مدت و غیرقابل برگشت مشابه آنچه استوداین باعث می شود، ندارد.

سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار خواستار تجویز داروی ضد ویروس اچ آی وی برای زنان حامل ویروس ایدز شد که نوزادشان را با شیر خود تغذیه می کنند. همچنین توصیه شده است که به نوزادان آنها نیز دارو داده شود تا از سرایت بیماری جلوگیری شود.

مایک فاستر، وزیر توسعه بین المللی بریتانیا گفت با این که "تقاضا برای درمان به طور چشمگیر افزایش خواهد یافت"، این کشور از راهنمایی های سازمان بهداشت جهانی حمایت می کند.

او گفت: "این وزارتخانه متعهد به افزایش دسترسی به درمان های موثر و قابل پرداخت برای بیماران است."

ارزانتر شدن داروهای ایدز و دسترسی آسانتر به آزمایشگاه ها، باعث شده است که شمار افرادی که در نقاط فقیرتر جهان زندگی می کنند و تحت درمان هستند، افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، تا پایان سال 2008، تعداد افرادی که داروهای ضد ویروس ایدز دریافت کردند در مقایسه با یک سال پیش از آن یک میلیون نفر- 36 درصد- افزایش داشت.

اما علیرغم پیشرفتی که حاصل شده است، در حال حاضر، کمتر از نیمی از آنهایی که به درمان نیاز داشته اند، دارو دریافت کرده اند.

بنا به تخمین سازمان بهداشت جهانی از سال 1996 که داروهای موثر ضد اچ آی وی توزیع شده است، جان حدود دو میلیون و نهصد هزار نفر نجات داده شده است. 

bbc

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 01:02 ب.ظ http://www.shanc.blogsky.com

سلام
وبلاگ پزشکی داری!
خوبه
تاحالا به وبلاگ پزشکی فکر نکرده بودم

yashar سه‌شنبه 10 آذر 1388 ساعت 04:05 ب.ظ http://bit.ly/67w8Iq

سلام دوست عزیز از مطالب خوبت ممنونم به منم سر بزن.تا لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد