X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل
جمعه 20 شهریور 1388
 
آیا می دانستید سالاد هم چاق می‌کند؟
 این روز‌ها خیلی مد شده است که افراد در مهمانی‌ها به بهانه پیروی از رژیم لاغری، ابتدا یک بشقاب بزرگ سالاد میل می‌کنند و بعد سراغ غذا می‌روند.

به گزارش سلامت‌نیوز، آنها به این امید که سالاد خورده‌اند و چاق نمی‌شوند تا آنجا که می‌توانند غذا می‌خورند، اما متخصصان تغذیه می‌گویند، مصرف سالاد تنها زمانی به‌رژیم لاغری کمک می‌کند که جایگزین بخشی از حجم غذایی شود که فرد قصد خوردن آن را دارد.
به بیان دیگر با توجه به این‌که سالاد فیبر زیادی دارد، خوردن آن قبل از غذا معده را پر می‌کند اما زیاده‌روی در مصرف آن همراه غذا می‌تواند به بزرگ‌تر شدن حجم معده و در نتیجه افزایش اشتها بینجامد.

از سوی دیگر سالاد‌هایی که معمولا همراه سس فراوان و دیگر افزودنی‌ها در رستوران‌ها سرو می‌شوند، چندان هم رژیمی نیستند و برخی از انواع آنها تا هزار کالری دارند.

پزشکان می‌گویند یک سالاد ساده کاهو همراه خیار، گوجه، جوانه‌ها، قارچ یا غلات که با سرکه یا آبلیموی تازه خورده شود نه تنها در رژیم لاغری موثر است بلکه ویتامین‌های مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند