« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

منشا آنفلوآنزای خوکی کشف شد

 
 
با بررسی رایانه‌ای
منشا آنفلوآنزای خوکی کشف شد
 دانشمندان دانشگاه اکسفورد با استفاده از محاسبات و بررسیهای رایانه ای اعلام کردند ویروس آنفلوآنزی خوکی ناشی از ترکیب چندین ویروس در بدن خوکها است که به صورت دوره ای در چرخش بوده و تکامل یافته اند.

بررسی های جدید بر روی ویروس A آنفلوانزای خوکی نشان می دهد سرایت بیماری به انسان چندین ماه قبل از شناسایی ویروس در بدن رخ می دهد.

این مطالعات بیانگر نیاز به تحقیقات منظم بر روی آنفلوآنزا در خوکها است و نشان می دهد که عوامل ژنتیکی جدیدی در خوکها باعث می شود ویروسها به شکلی تغییر حالت دهند که باعث مسری شدن بیماری در انسانها شوند.

با استفاده از شیوه های رایانه ای که طی 10 سال گذشته در آکسفورد ارائه شده است دانشمندان موفق به تجدید ساختار منشا این بیماری مسری شدند. نتایج نشان می دهد این بیماری سالها قبل از اینکه به شکل پدیده ای واگیردار بین انسانها رواج پیدا کند، در بین خوکها وجود داشته و انتقال پیدا می کرده است.

دانشمندان با بررسی تحلیلهای تکاملی اقدام به تخمین زمان بندی منشا بیماری و تحولات اولیه این ویروس همه گیر کرده و دریافتند که ویروس H1A1 از چرخش دوره ای چندین ویروس در بدن خوکها به وجود آمده است و سرایت آن به بدن انسان چندین ماه قبل از آغاز اپیدمی و امکان تشخیص بیماری صورت می گیرد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان بر اساس مطالعات خود اعلام کردند با وجود تحقیقات گسترده درباره آنفلوآنزای خوکی در میان انسانها در سراسر جهان به دلیل نبود یا کمبود جستجوهای سازمان دهی شده درباره این بیماری به برخی از ویروسها مقاوم و با توانایی ایجاد اپیدمی اجازه فعالیت داده شده و همین امر باعث گسترش بیماری در میان کشورهای مختلف شده است.  

مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد