« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

بزرگ‌ترها در برابر اچ.1.ان.1 مقاوم‌ترند؟

بزرگ‌ترها در برابر اچ.1.ان.1 مقاوم‌ترند؟ 

بزرگ‌ترها در برابر اچ.1.ان.1 مقاوم‌ترند؟

فناوری  - بر اساس مطالعه جدیدی که روی مبتلایان به آنفلوانزای اچ.1.ان.1 در ایالات متحده انجام گرفته، کم سن‌وسال ها بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

نتایج آخرین بررسی‌ها روی 642 مورد از موارد تایید شده مبتلایان به آنفولانزای اچ.1.ان.1 در ایالات متحده حاکی از شواهدی مبنی بر تفاوت اشاعه ویروس این بیماری در سطح این کشور در سنین مختلف و عوارض گوناگون آن است.

این مطالعه که به هدایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها، سی.دی.سی انجام گرفته، گسترش این ویروس را از 15 آوریل / 26 فروردین تا 10 می / 20 اردیبهشت سال جاری در سطح 41 ایالت رهگیری کرده است. بنابه این مطالعه، شهر نیویورک با 80 مورد تایید شده در جایگاه دوم تعداد موارد گزارش شده قرار دارد؛ در حالی‌که در محدوده کلمبیا هیچ موردی گزارش نشده است.

بر اساس این مطالعه، بیشترین سهم از مبتلایان به ویروس آنفولانزای خوکی، یعنی 60 درصد افراد را سنین 18 سال به پایین به خود اختصاص داده‌اند و تنها 5 درصد از مبتلایان را افراد بالای 50 سال تشکیل می‌دهند.این اختلاف معنی‌دار نتیجه‌گیری‌های مختلفی را مطرح کرده است، نظیر این‌که کودکان و نوجوانان احتمالا بیشتر در معرض ابتلا هستند یا انتقال بیماری به مسن‌ترها به دلیل ارتباط کمتر آنها با دیگر افراد با سرعت کمتری صورت می‌گیرد.

داده‌های بالینی این مطالعه نیز از گروه‌های 295 تا 397 نفری بیماران حاصل شده است. طبق این گزارش، معمول‌ترین عوارض بیماری تب و سرفه است که مشابه آنفولانزای موسمی است. از میان گروهی 394 نفره از بیماران، 371 مورد دچار تب بود و از میان 397 بیمار دیگر، 365 مورد از سرفه رنج می‌بردند. با این حال بقیه عوارض نظیر اسهال تنها در 82 مورد از 323 بیمار و استفراغ در 74 مورد از 295 بیمار مشاهده شده است که البته هیچ یک از عوارض آنفولانزای موسمی متعارف به حساب نمی‌آید.

بر اساس این مطالعه، الگوی پخش ویروس بین انسان‌ها هنوز ناشناخته است و تا زمان دست‌یابی به اطلاعات تکمیلی، تمام روش‌های احتمالی انتقال باید تحت نظر باشند. به طور مثال، از آنجا که بسیاری از بیماران از عارضه اسهال هم رنج می‌برند، امکان گسترش ویروس به واسطه مدفوع هم باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد، هرچند که بنا به مطالعه اخیر، ویروس احتمالا از طریق ریزقطره‌های ناشی از عطسه منتقل می‌شود.

در همین حال، از بین 399 مبتلایی که اطلاعات بیماری‌شان در دسترس بود، 36 مورد نیازمند بستری در بیمارستان بوده‌اند و هم‌چنین از بین 22 بیماری که اطلاعات بیمارستانی‌شان در دسترس بود، 8 مورد نیازمند تنفس تحت مراقبت‌های شدید درمانی و 4 بیمار دچار اختلالات تنفسی و نیازمند تنفس با کمک دستگاه بوده‌اند.

هم‌چنین گزارش شده که 7 مورد از بیماران طی 7 روز پیش از شروع بیماری‌شان به مکزیک سفر کرده‌اند. در 15 اردیبهشت، 18 مورد از یک گروه 22 نفری بیماران سلامتی خود را بازیافتند، درحالی که دو نفر هم‌چنان به شدت بیمار بودند، یک نوزاد 23 ماهه و یک خانم 30 ساله که هر دو پیش از ابتلا در سلامت کامل به سر می‌برده‌اند، و دو نفر دیگر در اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تا هجدهم اردیبهشت، 896 مورد از ابتلا به ویروس آنفولانزای خوکی و 2 مورد مرگ در اثر آن را در سطح ایالات متحده، و 2384 مورد همراه با 44 کشته در سراسر دنیا گزارش شده است.

جان مک‌کاولی، ویروس‌شناس در انیستیتوی ملی مطالعات درمانی انگلیس در گفتگو با نیچر گفته است که مشاهده و بررسی آمار و ارقام نحوه انتشار ویروس در میان سنین مختلف یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفت. اگر گروه سنی بالای 50 سال تعداد کمتری از مبتلایان را در میان خود جای داده، می‌تواند حاکی از آن باشد که نوعی مقاومت در برابر دیگر جهش‌های آنفلونزای خوکی که از دهه 1330 / 1950 به این سو پدیدار شده‌، در این افراد ایجاد شده است.

در عین حال او اضافه می‌کند که شاید دلایل دیگری نیز برای این نحوه ویژه انتشار ویروس بین سنین مختلف وجود داشته باشد، مثلا این‌که هر چه سن بیشتری داشته باشید، با افراد کمتری در تماس خواهید بود.

نیچر، 8 می - ترجمه: علیرضا نورایی

نظرات 2 + ارسال نظر
mahiar سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1388 ساعت 12:40 ب.ظ

خسته نباشید
مطالب جالبی دارید
تبادل لینک میکنید

فقط با رنک بالای 1 یک تبادل میکنم
مرکز دانلود برنامه وکرک
http://www.tafrihi.ir

اخباربازیگران هالیوود وایران
http://blog.tafrihi.com

-----------------
اینها با هر رنکی

جدیدترین عکس های خنده دار
http://fun.tafrihi.com

جدیدترین اس ام اس
http://sms.tafrihi.com

خبر بدید

بای

مازیار سه‌شنبه 22 اردیبهشت 1388 ساعت 04:09 ب.ظ

سلام
شما آنتی ویروس نود استفاده می کنید؟
شما آنتی ویروس کاسپر استفاده می کنید؟
میخوای هر روز آپدیتش کنی؟
بیا تو وبلاگ من آپدیتش کن
هر روز user & password جدید می زارم واسش
تبادل لینک هم خواستی با هم بکنیم من پایه هستم
شما منو با نام #آپدیت nod32 # لینک کن بعد به من خبر بده

ممنون از لطفت بای
www.nod32us.mihanblog.com
www.1000ax.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد