« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

پیاز ، قدرت فکر را بالا می‌برد

یک متخصص تغذیه:
پیاز ، قدرت فکر را بالا می‌برد
جام جم آنلاین: مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: فسفر قدرت فکر را بالا می‌برد و پیاز به علت داشتن فسفر ، فعالیت فکری را آسان می‌‌کند.  

یک متخصص تغذیه در گفتگو با فارس افزود: پیاز مشابه سیر است و دارای بسیاری از ریزمغذی‌هاست که برای بدن بسیار ضروری است از جمله ویتامین C ، کلسیم و املاحی مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد و اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و ویتامین‌های گروه B نیز در پیاز موجود است.

وی گفت: گوگرد موجود در پیاز برای ضدعفونی‌کردن خون، شش‌ها و برطرف کردن آسم، ورم گلو و برونشیت موثر است. موجب تقویت غده اشکی و گوارشی می‌شود. دارای آنتی‌بیوتیک است که خون و مجاری تنفسی را ضدعفونی می‌کند.

این متخصص تغذیه افزود: پیاز از بیماری‌های قندی، کلیوی، مثانه، ورم ساق‌ها، پروستات و رماتیسم مفصلی جلوگیری می‌کند. آرامبخش است و پایین‌آورنده فشار خون و کاهش‌دهنده چربی خون است و در پیشگیری و درمان تصلب شرائین و  پایین آوردن قند خون تاثیر دارد. اشتهاآور است و در رفع سنگ‌های مجاری صفراوی، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاری ادراری، درمان عفونت مثانه، تسکین سرفه و درمان سرماخوردگی مفید است.

صفوی گفت: پیاز برای افرادی که دچار بی‌‌خوابی هستند، مفید است. برای جلوگیری از خون دماغ می‌توان چند قطره سرکه را روی پیاز رنده شده ریخت و آب آن را در بینی چکاند، تا از خونریزی جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: اثر پیاز روی بیماری‌های قلبی بسیار مفید است و در افرادی که احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی زیاد است مثل افراد بزرگسال اگر نصف پیاز را در روز مصرف کنند، 20 تا 30 درصد کلسترول بد خون را کاهش داده و کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد.

این متخصص تغذیه افزود: پیاز باعث کاهش فشار خون و تنظیم‌کننده قند خون گزارش شده است. خصوصیات آنتی‌بیوتیک دارد و تعداد زیادی از بیماری‌های عفونی و بیماری‌زا با مصرف پیاز از بین می‌رود. برای سرماخوردگی و کاهش سرفه نیز بسیار مفید است.

صفوی گفت: پیاز به دلیل ترکیبات گوگردی که داراست، می‌تواند از ایجاد سلول‌هایی که با تغییر شکل خود سبب بروز سرطان می‌شوند، جلوگیری کند. همچنین برای رشد مو موثر است و در درمان یبوست، میگرن، چاقی، پروستات، بواسیر، یرقان و  ورم گلو  موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد