« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

میوه و سبزی بخورید

برای داشتن پوست سالم
میوه و سبزی بخورید
 مجتبی امیری یک متخصص پوست گفت: میوه‌ها و سبزی‌ها منبع اصلی تغذیه برای شادابی و جوانی پوست هستند.  

 

یک متخصص پوست به فارس گفت: پوست برای شاداب ماندن، اجزای پروتئینی به نام رشته‌های کلاژن دارد که این اجزا وظیفه شاداب نگه‌داشتن پوست، ایجاد خاصیت کشسانی یا الاستیک و جلوگیری از پیری زودرس را به عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: تماس مستقیم و طولانی مدت با نور خورشید، استرس و سیگار کشیدن مهم‌ترین عواملی هستند که باعث تجزیه بافت پوست، پیری زودرس و چین و چروک پوست می‌شود. امیری افزود: ویتامین‌هایA ،C وE باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شوند و اثرات مضر نور آفتاب، سیگار و استرس را تا حدودی جبران می‌کند.

وی تصریح کرد: این ویتامین‌ها که به عنوان آنتی‌اکسیدان‌‌‌ها عمل می‌کنند، بیشترین نقش را در جوانی و شادابی پوست دارند که منبع این ویتامین‌ها میوه‌ها و سبزی‌ها هستند. امیری گفت: منبع غنی ویتامینA  در میوه‌هایی مانند هویج یا میوه‌های زرد مانند زردآلو است و مرکبات نیز منبع غنی از ویتامینC  هستند، اما ویتامینE  را به علت محدود بودن منابع حاوی این ویتامین به عنوان یک مکمل به صورت قرص و دوره‌ای و هرچند وقت یک بار می‌توان استفاده کرد.

امیری بیان کرد: هرچه میوه‌ها رنگی‌تر یا حاوی رنگدانه‌‌های بیشتر باشند، غنی‌تر هستند. باید این میوه‌ها در سنین کودکی و نوجوانی در سبد غذایی گذاشته شود تا مصرف آنها به عادت غذایی تبدیل شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد