« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

زنان یائسه امگا -3 مصرف کنند

برای دوری از افسردگی
زنان یائسه امگا -3 مصرف کنند
جام جم آنلاین: پژوهشگران تاکید کردند: مصرف اسید چرب امگا 3 علائم افسردگی ناشی از یائسگی را کاهش می‌دهد. به گفته محققان؛ امگا 3 علائم افسردگی و حتی استرس و پریشانی مربوط به یائسگی و یا پیش از یائسگی را در زنان تخفیف می‌دهد.  

مایکل لوکاس، عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه لاوال و دستیاران وی در این پژوهش روی 120 زن بازنشسته در سنین بین 40 تا 55 سالگی مطالعه کرده‌اند. این زنان به 2 گروه تقسیم شدند.

به گروه اول روزانه 3 کپسول ژله‌ای حاوی یک‌گرم اسید چرب امگا 3 با منشاء دریایی یا EPA ‌به مدت 8 هفته داده‌اند. در مورد گروه دوم نیز همین روش به‌کار گرفته شد با این تفاوت که کپسول‌های ژله‌ای گروه دوم حاوی روغن دانه آفتابگردان بدونEPA بود.

نتایج آزمایشات که قبل و بعد از 8 هفته انجام شد، نشان داد که امگا 3 به میزان قابل توجهی در بهبود حال زنانی که دچار علائم پریشانی روانی و افسردگی خفیف هستند، موثر و سودمند است.

دکتر لوکاس درباره نتایج این تحقیق اظهار کرد: تفاوت‌هایی که مابین این دو گروه مشاهده کردیم بسیار مهم و قابل توجه هستند. بویژه این‌که متوجه شدیم امگا 3 عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و برای سلامت قلب و عروق مفید است.

وی تصریح کرد: اما درعین حال این روش در مورد گروه کوچکی از زنانی که دچار علائم شدید افسردگی بودند،‌تاثیر مثبتی نداشته است. همچنین بر اساس این تحقیق زنان یائسه که دچار گرگرفتگی بودند پس از مصرف امگا 3، میزان گر‌گرفتگی آنها کاهش پیدا کرد. جزئیات این تحقیق در مجله آنلاین «یائسگی» منتشر شده است.

محققان می‌گویند: تغییرات هورمونی قابل توجه در زنان که مربوط به پدیده یائسگی می‌شود اغلب مشکلاتی را در جسم و خلق و خوی آنها بوجود می‌آورد که گاهی تاثیر مصرف امگا 3 برای تخفیف این مشکلات به اندازه هورمون درمانی و مصرف داروهای ضد افسردگی می‌تواند موثر باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد