« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

مردان بوی پنیر می دهند و زنان بوی پیاز

مردان بوی پنیر می دهند و زنان بوی پیاز

منبع اصلی: telegraphlogo4

بر طبق تحقیقی که توسط محققان شرکت Firmenich برروی نمونه های عرق زیربغل 24 مرد و 25 زن صورت گرفته است مردان بوی پنیر می دهند و زنان بوی پیاز.

این شرکت مستقر در ژنو سوئیس که در زمینه طعم دهنده ها و خوشبو کننده ها برای صنایع غذایی و آرایشی مطالعه می کند، نمونه های عرق مردان و زنانی را که به مدت 15 دقیقه در سونا یا بر روی دوچرخه های ورزشی صرف کردند جمع آوری کرده است. 

 

بنا بر گزارش مجله New Scientist ، محققان با تجزیه وتحلیل نمونه ها دریافتند که عرق زنان دارای مقادیر زیادی ترکیبات بی بوی گوگرد است. ترکیب این مواد با باکتریهایی که به طور معمول در زیر بغل وجود دارند، سبب تبدیل آن ها به یک ماده شیمیایی به نام Thiol می شود. این ماده به خاطر بوی پیازگونه اش مشهور است.


در آن سو، مردان به گونه دیگری عرق می کنند. پژوهشگران در این تحقیق، مقادیر زیادی از یک اسید چرب بی بو در عرق مردان پیدا کردند که با قرار گرفتن در معرض آنزیم های ترشح شده توسط باکتری های موجود در زیربغل بوی پنیر می دهد.

کریستین استارکمن (Christian Starkenmann) که سرپرست این پروژه بوده است می گوید: “مردان بوی پنیر می دهند در حالیکه زنان بوی پیاز یا گریپ فروت.”

گروهی از آزمایندگان مستقل نیز که توسط این پژوهشگران استخدام شدند، نیز دریافتند که بوی زیربغل زنان بیشتر نامطبوع است.

گمان می رود که نتایج این تحقیق در تولید و ساخت دئودرانت های مخصوص مردان و زنان استفاده شود. با این حال، دانشمندان متقاعد نشده اند که نتایج این آزمایشات در خارج از سوئیس قابل تکرار باشد، چرا که رژیم غذایی و ژنتیک انسانها در نقاط مختلف دنیا متفاوت است.

پروفسور تیم جاکوب (Tim Jacob) که در زمینه مشابه در دانشگاه کاردیف مطالعه می کند، می گوید: “عوامل دیگری چون غذایی که می خورید، مواد شوینده ای که به کار می برید، لباس هایی که می پوشید و ژن هایی که به ارث برده اید بر بوی عرق شما تاثیر می گذارند.”

برطبق تحقیقاتی که ماه گذشته از سوی پژوهشگران دانشگاه رایس (Rice) تگزاس منتشر شد زنان می توانند با استشمام بوی عرق یک مرد به صورت ناخودآگاه متوجه شوند که آیا او به آنان جذب شده است یا نه. بر اساس این تحقیق، نحوه تعریق مردان بر اساس حالتی که در آن قرار دارند متفاوت است و مغز زنان می تواند علاقمند بودن یک مرد به آنان را از این راه متوجه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد