« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

بادام زمینی دیابت را کاهش می‌دهد

بادام زمینی دیابت را کاهش می‌دهد
دکتر «رضا آمری نیا» متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بادام زمینی احتمال بروز دیابت در زنان را کاهش می دهد. 

 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: بادام زمینی دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهند.همچنین، فیبر و منیزیم موجود در بادام زمینی سبب کاهش مقاومت انسولین می‌شود.

وی اظهار داشت: وجود چربی امگا 3 در بادام زمینی سبب حفظ سلامت سلول ها، نرمی پوست و نیز کاهش میزان کلسترول کلی در خون می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: بادام زمینی منبع سرشاری از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد سرطان زا دارند.

آمری نیا، با اشاره به تاثیر مصرف بادام در برنامه غذایی روزانه، گفت: بادام سرشار از پروتئین و دارای ریزمغذی‌های مهمی از قبیل منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، ویتامین B2 و نیاسین است.همچنین، روغن بادام منبع غنی ویتامین E است که نقش ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی دارد.

وی اظهار داشت: بادام دارای مقادیر زیادی کلسیم بوده و برای بهبود رشد استخوانی و جلوگیری از بروز پوکی استخوان موثر است.

آمری نیا، با بیان اینکه بر اساس آخرین پژوهش‌ها، آجیل و مغزها مانند فندق، گردو، پسته و بادام نقش مهمی در تامین سلامتی بدن ایفا می‌کنند، افزود: این مواد غذایی منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدانی هستند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند، یادآور شد: این ریز مغذی ها برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد