« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

از هر 1000 نوزاد ایرانی یکی بیماری قلبی دارد

از هر 1000 نوزاد ایرانی یکی بیماری قلبی دارد
جام جم آنلاین: عضو هیات مدیره انجمن جراحان قلب ایران گفت: از هر هزار نوزادی که در ایران متولد می‌شود، یک نوزاد مبتلا به بیماری قلبی وراثتی است.  

اسماعیل اصدق‌پور در گفتگو با فارس افزود: به صورت میانگین از میان 30 تا 40 هزار عمل جراحی قلب در کشور حدود 4 تا 5 هزار عمل مربوط به کودکان است که بیش از همه در شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، یزد، قزوین، اردبیل و اهواز انجام می‌شود.

اصدق‌پور تصریح کرد: 95 درصد جراحی‌های قلب کودکان و 90 درصد جراحی‌های قلب بزرگسالان با پمپ و 20 درصد از این جراحی در بزرگسالان بدون پمپ انجام می‌شود.

وی با بیان این ‌که بیماری‌های وراثتی اطفال از روز اول در بخش نوزادان و زایمان شناسایی و تشخیص داده می‌شود ، یادآور شد: عمل جراحی قلب اطفال رشته‌ جداگانه‌ای است که به تجربه فراوانی نیاز دارد.
اصدق‌پور شایع‌ترین علت مرگ در جهان و ایران را ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی که اغلب به علت تصلب شرایین قلب روی می‌دهد، دانست و تصریح کرد: میانگین سن بیماران قلبی در کشور بین 40 تا 50 سال است.
وی بیان کرد: هر چند بدون پرفیوژن خارج از بدن، جراحی قلب امکان‌پذیر نیست، اما این رشته ناشناخته‌ است و برای آن تحصیلات دانشگاهی وجود ندارد تا پیشرفتی همسان و یکنواخت با سایر رشته‌های دانشگاهی کشور داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد