« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

بیماران سرطانی از کمبود مراکز درمانی رنج می‌برند

بیماران سرطانی از کمبود مراکز درمانی رنج می‌برند
جام جم آنلاین: همایش کلینیکال آنکولوژی با محوریت انواع سرطان‌ها، صبح روز پنجشنبه 28 آذر ماه با حضور پزشکان متخصص این رشته در تالار امام خمینی بیمارستان امام خمینی تهران آغاز به کار کرد.  

 

به گفته رئیس این همایش هم‌اینک با کمبود مراکز درمان بیماران سرطانی در کشور روبه‌رو هستیم که این امر بیماران سرطانی را با مشکلات مضاعفی روبه‌رو ساخته است.

دکتر جعفر امامی با اعلام این خبر گفت: براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای جمعیت 600 هزار تا یک میلیون نفر نیازمند یک مرکز رادیوتراپی  آنکولوژی هستیم.

وی با اشاره به این که هر مرکز حداقل نیازمند 2 متخصص رادیوتراپی  آنکولوژی است، خاطرنشان ساخت: با توجه به جمعیت 70 میلیونی کشور نیازمند 100 تا 120 مرکز درمان سرطان هستیم، این در حالی است که هم‌اینک کمتر از 40 مرکز در کشور در زمینه درمان سرطان فعال هستند و با کمبود متخصصان رشته کلینیکال، آنکولوژی نیز روبه‌رو هستیم.

دکتر امامی با انتقاد از این که از نظر جغرافیایی توزیع مراکز درمان سرطان نیز مناسب نیست، تصریح کرد: در برخی از استان‌های کشور مانند سمنان، لرستان، زنجان و قزوین حتی یک مرکز درمان سرطان وجود ندارد و در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان با کمبود مراکز درمانی روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: متخصصان رادیوتراپی  آنکولوژی در طول 50 سال بیش از 80 درصد موارد سرطان‌ها را با انجام روش‌های غیرجراحی از قبیل شیمی درمانی و رادیوتراپی، درمان کرده‌اند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد