« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

چاق‌ها انجیر نخورند

چاق‌ها انجیر نخورند
 متخصصان تغذیه می‌گویند: انجیر تعرق بدن را زیاد می‌کند و ادرارآور است. حرارت بدن را کاهش می‌دهد، چاق‌کننده است و آنهایی که می‌خواهند وزن اضافه کنند یا برای بیمارانی که دوره نقاهت خود را می‌گذرانند، بسیار مفید است. بدین منظور می‌توان آن را با شیر سویا مخلوط کرده و بین غذاها خورد. انجیر یبوست را برطرف می‌کند و یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیز کردن روده بزرگ و رفع یبوست است.

برای درمان ناراحتی‌های سینه حدود 20 گرم از خرما، عناب و انجیر خشک را با هم مخلوط کرده و آسیاب کرده، سپس این پودر را با یک لیتر آب جوشانده تا حجم آن به نصف برسد. از این جوشانده می‌توان به مقدار 3 فنجان در روز مصرف کرد.

جوشانده انجیر خشک درمان‌کننده التهاب مجاری دستگاه تنفسی، کلیه، ذات‌الریه، سرخک، مخملک و آبله است.
جوشانده غلیظ انجیر خشک برای رفع سرماخوردگی بسیار مفید است.

برای برطرف کردن سیاه سرفه، برونشیت و ذات‌الریه از قهوه انجیر استفاده کنید و برای درست کردن این قهوه انجیر را ابتدا  بو داده و سپس آن را آسیاب کنید تا به صورت پودر درآید. انجیر همچنین دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند و برای درمان سوء هاضمه مفید است.

سوپ انجیر بسیار مقوی است و برای افزایش شیر در زنان شیرده مفید است. برای تهیه سوپ، انجیر نارس را با گوشت بپزید. جوشانده انجیر خشک در شیر برای درمان آنژین، ورم لثه و ورم مخاط دهان نیز موثر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد