« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

تأثیر مصرف شکر بر رفتار افراد

تأثیر مصرف شکر بر رفتار افراد
جام جم آنلاین: محققان با بررسی رفتارهای اجتماعی افراد و کنترل میزان مصرف مواد قندی توسط آنها پی بردند که مصرف مواد قندی رفتار انسان را ملایم تر می کند. 
 

 

 

محققان دانشگاه آمستردام با انجام مطالعات متعدد پی بردند که مصرف شکر در خلق و خوی افراد و مطلوب کردن آن موثر است.

به گفته محققان مصرف مواد قندی و شکر در فرد ایجاد پدیده ای موسوم به "حمله قندی" می کند که با تغذیه مغز از این مواد قندی، فعالیت قسمت رک گویی و تعصب در مغز کاهش خواهد یافت.

با انجام آزمایش بر روی گروهی از افراد که به تعدادی از آنها نوشیدنی شکر دار و به گروهی دیگر نوشیدنی به همراه شیرین کننده مصنوعی داده شده بود، مشخص شد که توانایی مهار کردن خصوصیت رک گویی و ایراد گیری در افرادی که میزان گلوکز بدنشان به نسبت دیگران بالاتر است، افزایش خواهد یافت.

به معنی دیگر احتمال برخورد متعصبانه و پیش داورانه یا استریو تایپ افراد با میزان گلوکز پایین نسبت به دیگران افزایش می یابد و در صورتی که به صورت ذاتی دارای صفت تعصب باشند، می توانند رفتارها و کلمات زیان آوری را از خود بروز داده و از محبوبیت خود در اجتماع بکاهند.

محققان بر این باورند زمانی که افراد قصد کنترل احساسات اجتماعی و تعصبات خود را دارند برای انجام این متعادل سازی به انرژی نیاز خواهند داشت و زمانی که این انرژی در بدن ذخیره شود، افراد توانایی کنترل هوشیارانه رفتار خود را در مقابل دیگران به دست خواهند آورد.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان با بررسی نتایج آزمایشها اعلام کردند به دلیل اینکه افراد برای کنترل رفتارهای خود نیازمند انرژی هستند که منبع آن در بدن گلوکز معرفی شده است، افرادی که دارای میزان پایین گلوکز خون هستند کمتر قادر به کنترل رفتار اجتماعی خود خواهند بود.

مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد