« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

آلودگی هوا خطر بروز آپاندیسیت را تشدید می‌کند

آلودگی هوا خطر بروز آپاندیسیت را تشدید می‌کند
جام جم آنلاین: تحقیقات نشان می‌دهد: آلودگی هوا می‌تواند خطر بروز عارضه آپاندیسیت را افزایش دهد. آپاندیسیت التهاب زائده روده کور است، اگر آپاندیس ملتهب و متورم شود باید تحت عمل جراحی از بدن خارج شود تا خطر ترکیدگی آن در بدن و در نتیجه آن خطر مرگ بیمار، برطرف شود.  
 

 

 

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالگاری دریافته‌اند؛ شمار افرادی که به دلیل بروز آپاندیسیت در بیمارستان بستری می‌شوند، در روزهایی که آلودگی هوا افزایش می‌یابد، ‌معمولا بیشتر است.

این پژوهش که شرح آن در کنفرانس کالج آمریکایی گاستروانترولوژی ارائه شده حاکی است؛ آلودگی خطر کلی التهاب بافتی را تشدید می‌کند.

آپاندیس زائده کوچکی است که به روده بزرگ متصل است. نقش این زائده هنوز معلوم نیست اما برخی از شواهد علمی نشان می‌دهد که ممکن است مامن باکتری‌های مفیدی باشد که به فرایند هضم غذا و نیز مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد که آپاندیسیت تقریبا 7 درصد از مردم انگلیس را مبتلا می‌کند و در بین مردان شایع‌تر است. این عارضه معمولا در گروه سنی 10 تا 30 سال بروز می‌کند و در اشخاصی که در رژیم غذایی خود مقدار زیادی فیبر خوراکی مصرف می‌کنند،‌ کمتر بروز می‌نماید.

در این مطالعات تیم پزشکی کالگاری بیش از 45 هزار فرد بالغ را که بین سالهای 1999 تا 2006 به دلیل آپاندیسیت در بیمارستان بستری شده بودند، تحت آزمایش و مطالعه قرار دادند.

هرچند عفونت و گرفتگی می‌تواند عامل بروز این عارضه باشد اما در بسیاری از موارد علت آپاندیسیت مشخص نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد