« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

« پهره روتاک » « روزنامه پهره »

جدیدتربن اطلاعات علمی و تجهیزات پزشکی..... balochistan_world@hotmail.com.

کمبود ویتامین ب 12 در سالمندان‌ موجب تحلیل مغز می‌شود

کمبود ویتامین ب 12 در سالمندان‌ موجب تحلیل مغز می‌شود
 نتایج یک تحقیق در انگلیس نشان داد: کمبود ویتامین ب 12 در افراد سالمند می‌تواند منجر به کوچک شدن یا به اصطلاح آتروفی مغز شود. 
 

 

در این پژوهش، 107 داوطلب از گروه سنی 61 تا 87 سال شرکت داشتند که همه آنها در آغاز مطالعه، به لحاظ توانایی‌‌های ذهنی و درکی در حد طبیعی و سالم بودند.

این افراد در طول پژوهش تحت آزمایشات کلینیکی سالانه،‌ اسکن‌‌های M.R.I، تست‌‌های ذهنی و همچنین آزمایش خون قرار گرفتند.

نتایج آزمایشات نشان داد؛ افرادی که میزان ویتامین ب 12 در بدن آنها کمتر بود، بیشتر با مشکل کوچک شدن اندازه مغز مواجه بودند و در افرادی که میزان ب 12 در بدنشان به کمترین حد می‌رسید، در مقایسه با اشخاصی که به اندازه کافی از این ویتامین دریافت می‌کردند، احتمال کوچک شدن مغز 6 برابر بیشتر بود.

در این تحقیق، پژوهشگران خاطرنشان کردند؛ هنوز نتوانسته‌اند دریابند که چرا کاهش میزان ویتامین ب 12 با تاثیر روی اندازه مغز می‌تواند باعث بروز نارسایی‌‌های ذهنی شود.

یکی از پژوهشگران دانشگاه آکسفورد که در این تحقیق حضور داشته است، می‌گوید: فاکتور‌های زیادی روی سلامت مغز تاثیر دارند که ممکن است از کنترل ما خارج باشد؛ اما این پژوهش نشان می‌دهد که حداقل در این مورد با افزودن ویتامین ب 12 بیشتر به رژیم غذایی با خوردن گوشت،‌ ماهی، حبوبات غنی شده یا شیر می‌توان براحتی از آتروفی و تحلیل مغزی پیشگیری کرده و در نهایت حافظه را در امان نگه داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد